Nederlands Visbureau start winkelactie

30 maart 2020

Het Nederlands Visbureau start een winkelactie onder de noemer 'Zorg een beetje voor elkaar: neem een visje voor een ander mee'. In deze actie komt het eten van een gezond visje samen met de huidige crisismaatregelen. Met deze actie geeft het Nederlands Visbureau antwoord op de oproep van Mark Rutte om een beetje voor elkaar te zorgen.

In deze "bijna surrealistische tijd" wil het Nederlands Visbureau de vishandelaren graag extra ondersteunen. "Bij alle sombere ontwikkelingen is één ding van belang: gezond blijven! Gezond eten hoort hierbij en de stelling die eenieder kent ‘vis is gezond’ moet ons allemaal een steuntje in de rug geven", aldus het Visbureau.

Neem een visje voor een ander mee

De campagne van het Visbureau moedigt klanten, die viskopen aan om ook een visje mee te nemen voor de buurman, voor oma of een van de anderen in zijn omgeving. Om dit te bereiken is er een promotiepakket voor de visdetaillist. Dit bestaat uit een poster (voor winkelruit of stoepbord) en stickers. Deze sticker kan worden geplakt op de eigen tasjes of verpakking, waarop iedereen zijn eigen naam kan invullen en de naam van de ontvanger.

Ook horecaondernemers kunnen deze actiematerialen gebruiken. "Nu veel ondernemers afhaalmenu’s aanbieden, is het immers een attente suggestie ook voor iemand in de buurt een smakelijke vismaaltijd mee te brengen."

Promotiemateriaal

De promotiematerialen zijn verspreid onder diverse groothandels om aan detaillisten te kunnen verstrekken. Individuele aanvragen kunnen naar de webshop van het Nederlands Visbureau.

 

Altijd op de hoogte blijven?