Nieuwe campagne Nederlands Visbureau: (Gour)met elkaar gezond met vis

Gourmet met elkaar_Nederlands Visbureau

Het Nederlands Visbureau lanceert de nieuwe campagne ‘(GOUR)met elkaar gezond met vis’. Deze bestaat uit een posteractie voor de winkelvloer met bijbehorende consumentenbrochure. Hiermee  geeft het Nederlands Visbureau antwoord op de oproep van de overheid om deze zomervakantie vooral met elkaar in eigen land door te brengen vanwege de coronacrisis. 

Mensen brengen meer tijd thuis en met elkaar door dan ooit tevoren. Dit is weliswaar noodgedwongen, maar laat onverlet dat men er het beste van probeert te maken. De oproep van het kabinet om de zomer in eigen land door te brengen, hoeft geen straf te zijn. Om deze tijd ook gezellig, gezond (en buiten) met elkaar te eten, biedt de jarenlange Nederlandse gourmet-traditie uitkomst. Want waarom alleen met Kerst het gourmetstel tevoorschijn te toveren, wanneer je dit ook in de zomer, in de tuin of op het balkon, kunt doen? Een leuke bezigheid in eigen land.

Het Nederlands Visbureau stimuleert consumenten om ‘lekker thuis, lekker gezond en lekker lokaal’ te eten. Veel mensen eten meer dan voorheen bewust gezond om een goede weerstand te hebben. Dat vis gezond is, behoeft geen betoog. De gourmet-special staat vol tips en inspiratie met visrecepten en is vanaf nu gratis verkrijgbaar bij visspecialisten.

Deze actie volgt op de eerdere campagne ‘Voor wie neem jij een visje mee?’, nadat het kabinet iedereen opriep om vooral een beetje voor elkaar te zorgen in deze crisisperiode. Deze campagne is mede ondersteund door het Europees Fonds voor Maritieme Zaken en Visserij (EFMZV) als alternatief voor een beoogd groots evenement.

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Stap voor stap verduurzamen

Stap voor stap verduurzamen

De vakmensen van FoodBase geven informatie over de belangrijkste ontwikkelingen binnen de versbranche. Dit keer legt accountmanager Hester Braam uit hoe je de eerste stappen naar een duurzamere onderneming kan zetten.

‘Ik vind vis steeds interessanter worden’

‘Ik vind vis steeds interessanter worden’

Bunyamin Tagi (18) had op zijn dertiende al een bijbaantje in een viskraam van zijn vader. Na de middelbare school ging hij fulltime aan de slag in het familiebedrijf, dat bestaat uit een groothandel, verschil­lende viswinkels én marktkramen. “De viswereld past goed bij mij.”

Hoog tijd voor een terugblik

Hoog tijd voor een terugblik

Het is alweer drie jaar geleden dat voor het laatst een (fysieke) nieuw­jaars­receptie van het Nederlands Visbureau plaats­vond. Hoog tijd voor een terugblik op de activiteiten, aldus Agnes Leewis tijdens de bijeenkomst in kasteel Wittenberg op 10 januari. Hieronder de integrale tekst van haar presentatie.