Nieuwe campagne Nederlands Visbureau: (Gour)met elkaar gezond met vis

25 mei 2020

Het Nederlands Visbureau lanceert de nieuwe campagne ‘(GOUR)met elkaar gezond met vis’. Deze bestaat uit een posteractie voor de winkelvloer met bijbehorende consumentenbrochure. Hiermee  geeft het Nederlands Visbureau antwoord op de oproep van de overheid om deze zomervakantie vooral met elkaar in eigen land door te brengen vanwege de coronacrisis. 

Mensen brengen meer tijd thuis en met elkaar door dan ooit tevoren. Dit is weliswaar noodgedwongen, maar laat onverlet dat men er het beste van probeert te maken. De oproep van het kabinet om de zomer in eigen land door te brengen, hoeft geen straf te zijn. Om deze tijd ook gezellig, gezond (en buiten) met elkaar te eten, biedt de jarenlange Nederlandse gourmet-traditie uitkomst. Want waarom alleen met Kerst het gourmetstel tevoorschijn te toveren, wanneer je dit ook in de zomer, in de tuin of op het balkon, kunt doen? Een leuke bezigheid in eigen land.

Het Nederlands Visbureau stimuleert consumenten om ‘lekker thuis, lekker gezond en lekker lokaal’ te eten. Veel mensen eten meer dan voorheen bewust gezond om een goede weerstand te hebben. Dat vis gezond is, behoeft geen betoog. De gourmet-special staat vol tips en inspiratie met visrecepten en is vanaf nu gratis verkrijgbaar bij visspecialisten.

Deze actie volgt op de eerdere campagne ‘Voor wie neem jij een visje mee?’, nadat het kabinet iedereen opriep om vooral een beetje voor elkaar te zorgen in deze crisisperiode. Deze campagne is mede ondersteund door het Europees Fonds voor Maritieme Zaken en Visserij (EFMZV) als alternatief voor een beoogd groots evenement.

Altijd op de hoogte blijven?