Nieuwe marketing directeur Fish Tales

28 juni 2022 Redactie Vismagazine

René Harmsen start 1 juli als marketing directeur van de food scale-up FishTales. Hij gaat zich bezig houden met het professionaliseren en vergroten van de zichtbaarheid van het merk in Nederland en daarbuiten. 

Als marketing directeur gaat Harmsen nauw samenwerken met Tjebbe Onnes, General manager bij FishTales, oprichter en seafoodchef Bart van Olphen en medeoprichter Harm-Jan van Dijk. Harmsen studeerde aan de Universiteit van Amsterdam en behaalde daar een Master Degree in Communication Sciences. Vervolgens ging hij aan de slag bij voedingsmiddelenconcern Ecotone (voorheen Wessanen). Hier werkte hij meer dan 10 jaar, onder andere als marketing manager international markets.

FishTales

“Ik kijk er enorm naar uit voor FishTales aan de slag te gaan”, zegt Harmsen. “Een merk met een missie dat op een positieve en enthousiaste manier een bijdrage wil leveren aan een betere wereld en impact wil maken binnen de visindustrie. Deze nieuwe baan geeft me de gelegenheid mijn affiniteit met duurzaamheid en voeding voort te zetten en werkzaam te blijven als marketeer met het uiteindelijke doel om zoveel mogelijk consumenten duurzame vis te laten eten.”

Bart van Olphen, co-founder van FishTales: “Door de expansie van ons merk naar nieuwe markten, onder meer de VS, zijn we operationeel enorm gegroeid. Dit vereist nieuwe talenten. We zijn enorm blij dat René ons team komt aanvullen en versterken. Hij brengt een schat aan ervaring mee en samen met hem kunnen we nog veel meer impact maken en ons merk wereldwijd op de kaart zetten.”

Geen nieuws van Vismagazine meer missen? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke maandag het laatste nieuws.

Inschrijven nieuwsbrief

Internationaal

Fish Tales werkt wereldwijd samen met lokale visserijgemeenschappen die leven en vissen in harmonie met de natuur. Door duurzame vangstmethoden te gebruiken, draagt het bedrijf bij aan gezonde oceanen en kunnen kleine visserijgemeenschappen werken en blijven bestaan. Op deze manier kan iedereen genieten van vis met een goed verhaal – volledig transparant, van vangst tot in de keuken.

Inmiddels is Fish Tales actief over de hele wereld. Zo maakte het bedrijf vorig jaar nog de stap naar de VS. Onder de naam Sea Tales – de naam Fish Tales was in de VS al bezet – is het duurzame vismerk daar nu landelijk te koop bij onder meer de winkels van Whole Foods Market en The Fresh Market.

 

Altijd op de hoogte blijven?