Online viswinkel Freshly Fish wil consument meer vis laten eten

Freshly Fish

Freshly Fish wil dat de Nederlandse consument meer en andere soorten vis gaan eten. Daarom introduceert de nieuwe online viswinkel de visbox. Hier kunnen consumenten kiezen uit meer dan 25 visproducten, die panklaar thuisbezorgd worden.

IJslanders eten per persoon jaarlijks ruim 90 kilo vis, voor Nederlanders is dat 'slechts' 21 kilo. En dat terwijl Nederland jaarlijks meer dan een half miljard aan vis vangt. Deze vis wordt onder andere geëxporteerd naar landen rondom de Middellandse zee. De Zuid-Europese landen zijn koplopers in de Europese visconsumptie, met ruim 33 kilo in Frankrijk, 45 kilo in Spanje en ruim 55 kilo in Portugal.

Freshly Fish

De ondernemers van Freshly Fish willen dit veranderen. Emma Wakker: "We hebben als land met onze eigen vloot en vissers zoveel heerlijks te bieden, maar toch vindt de vis bij lange na zijn weg niet naar de Nederlandse consument. Nederlanders hebben niet altijd een goede viswinkel in de buurt of zijn bijvoorbeeld bang voor een ingewikkelde bereiding. Die drempels willen wij graag wegnemen want vis-vrees is helemaal niet nodig."

De missie van de online viswinkel is om heel Nederland te laten vis. Emma: "Vis is gewoon lekker, naast het feit dat het een goed alternatief voor vlees is, is vis bovendien duurzaam én gezond. Met onze webshop heeft iedereen toegang tot allerlei soorten vis en het wordt nog bij je thuisbezorgd ook."

Visliefhebbers

De ondernemers achter Freshly Fish zijn alle vier Urker van geboorte en mede daardoor visliefhebbers in hart en nieren. "We hebben allemaal wel een visserman in de familie en weten dus uit eigen ervaring hoe lekker vis is. Het is voor ons belangrijk dat we alleen kwaliteitsvis leveren die duurzaam gevangen of gekweekt wordt en waar de lijntjes met de vissers heel kort zijn. Onze Noordzee-vis wordt bijvoorbeeld gevangen door schipper Tromp van Slooten en zijn bemanning van de UK225. In weer en wind varen ze iedere week uit om de beste vis uit het seizoen te vangen. Nu in februari genieten we graag van een lekker scholletje."

Panklaar

Alle visproducten worden in ovenschaaltjes of skinpack verpakking vriesvers thuisbezorgd. Gemak staat voorop bij Freshly Fish. "De enige manier om visvrees te overwinnen is om het zo makkelijk en lekker mogelijk te maken. Daarom kunnen onze klanten zelf kiezen uit kant en klare visfilets, gemarineerd of juist naturel. Geen moeilijk gedoe met zelf fileren: iedereen kan nu heerlijk thuis restaurantwaardig vis eten", besluit Emma.

Dossiers
Lees ook
MSC- en ASC-certificering voor Visspeciaalzaak Koning

MSC- en ASC-certificering voor Visspeciaalzaak Koning

Visspeciaalzaak Koning in Amstelveen is de 24ste ASC- en MSC-gecertificeerde viswinkel. Een belangrijke stap voor de Volendammer eigenaren Nico Schokker en Jan Tol. “Deze tijd maakt ons nog bewuster van keuzes die we kunnen maken. Wij willen hieraan bijdragen en consumenten de optie geven om te kiezen voor kwaliteit, voor gezond én voor duurzaam.”

Investering van 2 miljoen voor e-commerce platform Local Heroes

Investering van 2 miljoen voor e-commerce platform Local Heroes

Tijdens de Dragons' Den uitzending van 15 april wist ondernemer Maarten Coumans 2 miljoen euro binnen te halen voor zijn e-commerce platform Local Heroes. Met dit platform kunnen consumenten online boodschappen doen bij lokale onderners, zoals de slager, bakker en visspecialist.

Merijn Bus neemt Zee op Tafel over

Merijn Bus neemt Zee op Tafel over

Merijn Bus neemt vanaf 1 april de Haagse viswinkel en restaurant Zee op Tafel over. Geen nieuw gezicht voor de klanten, want hij werkt al negen jaar als kok en bedrijfsleider voor de onderneming. Een zaak overnemen in coronatijd, is dat wel verstandig? "Absoluut, want ook in deze moeilijke tijd draaien we erg goed. Maar het kan allemaal vast nog beter,...