Oproep: Doe mee aan de Nationale Mosselweek 2022

Mosselweek 2022_foto Good Fish

Foto: Good Fish

Van 17 tot en met 23 oktober 2022 vindt de Nationale Mosselweek plaats. Good Fish roept samen met MSC en het Nederlands Mosselbureau restaurants op om mee te doen aan deze week en hun gasten te verrassen met een ‘mosselbite’ of ‘mosselamuse’.

Good Fish, MSC en het Nederlands Mosselbureau bliezen in 2021 de Nationale Mosselweek nieuw leven in. Het doel is promotie van de mossel. Good Fish: “Mosselen een supermooi alternatief zijn voor minder duurzame vis- en of vleesgerechten. Mosselen zijn niet overbevist, hebben de laagste CO2-footprint en er wordt geen gebruik gemaakt van chemicaliën, mest, antibiotica of andere toevoegingen. Mosselen filteren hun eigen voedsel uit het water, er is goede controle en minimale impact op het overige zeeleven. Daarbij zijn mosselen ook nog een eiwitrijke, dus heel smakelijke vleesvervanger!”

Jongeren

Mosselen zijn vooral populair bij vijftigplussers. De sector wil deze vergrijzing van mosselliefhebbers tegengaan en wil met de Nationale Mosselweek ook jongeren enthousiasmeren voor mosselen Daarom vragen ze restaurants een ‘mosselbite’ of ‘mosselamuse’ te serveren in plaats van de traditionele mosselpan. “Een klein hapje waar je je gasten mee verrast, hiermee willen wij de mossel bij een 'jongere' doelgroep in de smaak laten vallen.”

De Nationale Mosselweek vindt plaats van 17 tot en met 23 oktober. Restaurants die willen deelnemen kunnen zich daarvoor aanmelden bij Good Fish

Geen nieuws van Vismagazine meer missen? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke maandag het laatste nieuws.

Inschrijven nieuwsbrief

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Autobiografisch kookboek Sergio Herman

Autobiografisch kookboek Sergio Herman

Van jongs af aan is er een bijzondere plaats voor de Zeeuwse mossel in het leven van chef-kok en culinair ondernemer Sergio Herman. Nog altijd is hij lyrisch over de smaak van het ‘zwarte goud’.

'Geschenkverpakking vaker relevant'

'Geschenkverpakking vaker relevant'

Gepersonaliseerde verpakkingen met de huisstijl en branding van de klant zijn in opkomst. Daarnaast is de aandacht voor duurzaamheid bij verpakkingen in de visbranche onverminderd hoog. Vandaag het derde deel van deze rondvraag met Guido de Gooijer van Barneveld Verpakkingen.

Nederlandse viskwekers zetten grote stappen

Nederlandse viskwekers zetten grote stappen

De kweek van vis wordt wereldwijd steeds belangrijker om aan de vraag naar gezonde en duurzame eiwitten te voldoen. Ook in Neder­land speelt kweekvis een steeds grotere rol, met duurzaamheid en kwaliteit als uitgangspunt van de kwekers.