Pepijn ‘Faberyayo’ Lanen spreekt nieuwe campagne MSC in

26 augustus 2020

Beeld: MSC

De nieuwste campagne van MSC, ontwikkeld door Food Cabinet, richt zich op het verhaal achter het keurmerk. De boodschap is: ‘Met het MSC keurmerk weet je dat de vis die jou beloofd is, de vis is die jou beloofd is’. Pepijn van Lanen sprak de campagnevideo in.

Traceerbaarheid

Volgens MSC weten consumenten wel dat het keurmerk staat voor duurzame vis. Het is echter niet altijd duidelijk hoe producten aan het keurmerk komen. In de campagnevideo maakt MSC op een toegankelijke manier duidelijk dat elke schakel in een keten aan voorwaarden moeten voldoen voordat het uiteindelijke product het keurmerk krijgt. De video is vanaf 21 augustus op sociale media en NPO start te zien. Astrid Kösters, communicatiemanager bij MSC: “Vaak weten consumenten dat ze duurzaam gevangen vis kopen als ons label op de verpakking staat. Maar hoe weet je nou zeker dat het echt van een gecontroleerde visser komt? Een van de krachten van het MSC programma is dat hele ketens, overal ter wereld, meedoen en door onafhankelijke auditors worden gecontroleerd."

Toegankelijk

Kevin Corcoran, creatief directeur bij Food Cabinet:  “Traceerbaarheid is super belangrijk: het is dé manier om te achterhalen of de vis die jij koopt wel echt de vis is die jou beloofd is. Het is alleen een heel technisch verhaal. Met deze campagne willen we consumenten de waarde van het traceren van vis laten zien. We hebben met Pepijn Lanen samengewerkt om het verhaal op een toegankelijke manier op papier te krijgen. Pepijn heeft het verhaal ook ingesproken voor de video. Vervolgens maakten we samen met Merel en Rens het verhaal visueel. Zo maakten we op een frivole en luchtige manier een complex verhaal behapbaar.”

Bron: MSC

Altijd op de hoogte blijven?