Princes lanceert 'Verruim je blik'-campagne

princes_verruim je blik

Princes start een nieuwe campagne met de titel 'Verruim je blik'. Deze campagne moet het merk herpositioneren en een nieuwe verpakkingslijn introduceren. Princes wil met de herpositionering een statement binnen de categorie maken en het beeld rondom vis in blik verbeteren.

Samen met haar retailpartners wil Princes de categorie visconserven gezond verder laten groeien. Dit leidde tot een nieuwe strategie voor het merk. Hanneke van den Bosch, Senior (Trade) Marketing Manager Princes NL: “Het was tijd om het merk te verfrissen en van een eigentijdse identiteit te voorzien. We zijn een bekend en geliefd merk, maar onze klanten hadden onvoldoende een beeld waar wij voor staan. Met een nieuwe, frisse verpakkingslijn, tv-campagne, nieuwe social mediakanalen en website richten we ons veel meer op onze klanten.”

De afgelopen jaren werkt Princes ook aan het verbeteren van een verantwoorde visvangst. Eerder dit jaar toonde het jaarlijkse ‘Stand in het Schap’ onderzoek van de Marine Stewardship Council (MSC) al dat Princes in Nederland het breedste assortiment vis in blik met het MSC-keurmerk levert. “Princes is al jaren actief op gebied van transparante en verantwoorde visvangst. Het aanbod MSC-gecertificeerde vis in blik dat wij leveren groeit dan ook gestaag. ‘Verruim je blik’ is daarmee niet alleen in het leven geroepen om de doelgroep aan te sporen om vrijer te denken als het gaat om eten van vis uit blik, maar het zegt ook iets over Princes”, zegt Van den Bosch.

Edelman Amsterdam ontwikkelde voor Princes een geïntegreerde merkcampagne waarin de nieuwe positionering en verpakking stevig worden neergezet. “De campagne ‘Verruim je blik’ is echt hét product geweest van onze geïntegreerde werkwijze, waarbij verschillende bekwaamheden zoals: onderzoek, strategie, creative, digital en productie bij elkaar zijn gekomen. Ik ben trots op het feit dat we van eerste ruwe concept tot post-productie alle campagnematerialen, inclusief TVC, advertenties, POS, zelf hebben ontwikkeld. Dat is echt iets waar we als bureau trots op mogen zijn, allemaal dankzij een klant die ons vertrouwt,” aldus Seema Sharma, creatief directeur bij Edelman.

“We werken al jaren met Princes en hebben inmiddels een relatie opgebouwd die zorgt dat we de groei die we intern meemaken, direct kunnen toepassen op kansrijke projecten als deze. Het is daarnaast extra interessant dat we niet alleen aan de voorkant van het merk hebben gewerkt, maar ook aan de achterkant zorgen voor een krachtige reputatie – dit soort campagnes, waarbij vertrouwen ontzettend belangrijk is, past gewoon bij ons DNA.”

De campagne gaat officieel deze week live. Verwacht een moderne verpakking, relevante innovaties en een mediacampagne die speciaal voor de Nederlandse markt ontwikkeld is. Princes is overtuigd met de nieuwe positionering meer vis in blik fans te generen.

Dossiers
Lees ook
Start nieuwe campagne ‘De mooiste boodschap is bio’

Start nieuwe campagne ‘De mooiste boodschap is bio’

De driejarige Europese campagne ‘De mooiste boodschap is bio’ is gestart met als doel groei van het biologische marktaandeel en vergroting van de herkenbaarheid en het vertrouwen in het Europese biologische keurmerk. De campagne loopt tegelijkertijd in Zweden, Finland en België.

Zweden, Finland, België en Nederland promoten verkoop biologisch met nieuwe campagne

Zweden, Finland, België en Nederland promoten verkoop biologisch met nieuwe campagne

Nederland start samen met Zweden, Finland en België een nieuwe campagne om de verkoop van biologische producten te stimuleren. Het gaat om een nudging-campagne waarbij door middel van subtiele aanpassingen in de supermarkt en online omgeving de verkoop van biologische producten wordt gestimuleerd.

Makreelcampagne in Nederland en Polen

Makreelcampagne in Nederland en Polen

De promotiecampagne voor makreel, welke vorige maand in Nederland startte, heeft veel publiciteit opgeleverd. Met als vertrekpunt een herkenbare sticker op tal van verpakkingen in de winkels zijn aanvullend radiospots uitgezonden, een landelijke abricampagne ingevuld en advertorials geplaatst en een aantal ‘tastings’ in het land ingevuld.