Retail Survival Guide

15 februari 2021 Redactie Food

In het boek Retail Survival Guide laat retailexpert Carin Frijters zien hoe je jezelf als retailer voorbereidt op een zekere én onzekere toekomst. Het boek is opgedeeld in vijf heldere stappen.

Stap 1 laat zien hoe cruciaal het is om je klant goed te kennen, voor het hebben van succes. Alleen als je weet wie je klant is, snap je hoe je hem of haar tijdens een crisis dicht bij je kunt houden. In stap 2 gaat de ‘klantreis’ grondig onder de loep. Vanaf het eerste inspiratiemoment tot na afloop van het winkelbezoek, en alle stappen ertussen. Frijters legt uit hoe je jouw klant volgt en op elk moment kunt sturen. Stap 3 gaat over de zintuigen en hoe je die inzet: de toenemende behoefte van consumenten aan sociale verbinding en het effect van materialen op ons gevoel van veiligheid en geluk. Doe je dat als retailer goed, dan kun je de zogenoemde ‘koopknop’ activeren. Stap 4 staat in het teken van online en welke keuzes er allemaal te maken zijn. Zeker tijdens de coronacrisis maak je daarmee als retailer het verschil. Stap 5 gaat om meebewegen. Welke
maatregelen kun je nemen als de crisis daadwerkelijk toeslaat? Zeker als je stap 1 t/m 4 goed op orde hebt,
zorg je met deze laatste stap dat je elke crisis heelhuids doorkomt.

 

Dit artikel verscheen eerder op: Bakkers in bedrijf

Altijd op de hoogte blijven?