‘Samenwerking met supermarkten een supergave kans’

Niels van de Coterlet en Reinita Heinen

Foto: Henk Riswick

Hoe leuk is het, als twee jonge visondernemers allebei afkomstig zijn uit een visfamilie en elkaar leerden kennen tijdens een visuitje, samen een bedrijf overnemen? Dat is het verhaal van Reinita en Niels van de Coterlet-Heijnen van viswinkel VIS. in Nootdorp.

Reinita Heijnen groeide op tegen de achtergrond van de viswinkel van haar ouders in Apeldoorn, Jacob en Liesbeth Heijnen. Ze werkte mee in de weekenden en kwam op haar achttiende bij toeval volledig in de zaak werken. Ze had eigenlijk in de paardenhouderij willen werken, maar door een vis.ongeluk zat dat er niet in. De viswinkel bleek een heel goed alternatief.

Niels van de Coterlet ging al vanaf zijn achtste afwassen bij vader Bert in de schuur, die toen nog een marktbedrijf had. Voor hem was het even slikken toen zijn vader stopte met de markt en een winkel in Den Haag begon: hij voelde zich helemaal thuis op de markt. Hij besloot een horeca-opleiding doen, waar hij veel leerde over koken, regelgeving en HACCP. Heel handig voor zijn toekomst, want de viswinkel bleek toch veel leuker dan de horeca. Toen hij 19 was...

Meer weten over Reinita en Niels en hun winkel VIS. in Nootdorp? Lees dan het complete artikel online of in Vismagazine 8-2019. Nog geen abonnee? Sluit nu een voordelig introductieabonnement af voor maar € 75,00 ex BTW voor het eerste jaar. Abonneer nu!

Lees ook
Marketingrapport Viswinkels 2019

Marketingrapport Viswinkels 2019

Het Marketingrapport Viswinkels 2019 biedt een actueel en compleet overzicht van de branchestructuur, het inkoopgedrag, de leveranciers en hun marktpositie, het mediagebruik en de ontwikkelingen in de branche van visspeciaalzaken in Nederland.

Aantal viswinkels stabiel sinds 2016

Aantal viswinkels stabiel sinds 2016

In tien jaar tijd is het aantal viswinkels volgens cijfers van het CBS met 27 procent toegenomen. Sinds het jaar 2016 is het aantal visspeciaalzaken echter gestabiliseerd. De groei van het aantal viswinkels was het sterkst in Zuid-Holland. Procentueel gezien was de toename het sterkst in de provincie Utrecht. Het landelijk gemiddeld aantal inwoners...

Winkelinrichting en productpresentatie in viswinkel: trends

Winkelinrichting en productpresentatie in viswinkel: trends

De populariteit van viswinkels neemt toe. Een bezoekje aan de viswinkel wordt steeds meer een beleving. Natuurlijk kunnen consumenten er nog terecht om even snel een harinkje of bakje kibbeling te halen, maar het is inmiddels veel meer dan dat. We zetten graag de ontwikkelingen op een rijtje, zodat iedere viswinkel op de trends kan inspelen.