Schouten brengt plantaardige vissticks op de markt

Fishless Sticks_Schouten Europe

Schouten Europe lanceert volledig plantaardige vissticks. Het is de tweede visvanger van het Giessense familiebedrijf. Eerder bracht het bedrijf plantaardige tonijn op de markt. Schouten is van plan om nog meer visvervangers op de markt te brengen. 

Product Manager Annemiek Vervoort: “Schouten is altijd een voorloper in de markt van vleesvervangers geweest en dat zijn we nu ook op het gebied van visvervangers. Wij willen duurzame en lekkere alternatieven ontwikkelen die de druk op de oceanen verminderen. We verwachten voor de zomer nog een drietal visvervangers toe te voegen aan ons assortiment’’.

Groeiende markt

Vervoort ziet de wereldwijde vraag naar visvervangers groeien.Vergeleken met vleesvervangers is het nog een relatief kleine markt. Zo ligt de omzet van visvervangers in de Nederlandse retailmarkt rond de miljoen euro. Voor vleesvervangers is dat €180 miljoen. Maar Vervoort verwacht dat het aandeel visvervangers snel verder groeit: “We zien de vraag naar vleesvervangers steeds verder stijgen. De visvervangers zullen daarvan profiteren, ook omdat beide productgroepen vooralsnog vaak in hetzelfde plant-based schap worden aangeboden’’.

Sticks zonder Vis

De Sticks zonder Vis van Schouten hebben rijst en tarwe als basis en wegen 35 gram per stuk. Het product kan gegeten worden bij de warme maaltijd maar ook als snack of op brood tijdens de lunch. Schouten stelt het product de komende tijd wereldwijd voor aan haar klanten binnen het retail, out-of-home en food industrie kanaal.

Schouten Europe

Schouten startte in 1990 met de ontwikkeling van vleesvervangers op basis van plantaardige eiwitten. Het  bedrijf heeft een uitgebreid en gevarieerd assortiment van plantaardige producten en levert deze, voornamelijk onder private label, in meer dan 50 landen. Ook ontwikkelt het bedrijf veel producten op basis van klantvraag.

Dossiers
Lees ook
The Dutch Weed Burger presenteert vegan Sea Nuggets

The Dutch Weed Burger presenteert vegan Sea Nuggets

The Dutch Weed Burger brengt een nieuw product op de markt, Sea Nuggets. Net als alle andere producten van de onderneming is ook hier zeewier het belangrijkste ingrediënt.

Schouten breidt assortiment visvervangers uit

Schouten breidt assortiment visvervangers uit

Schouten Europe, producent van plantaardige producten breidt het assortiment visvervangers uit met de 'burger zonder vis'. Deze burger heeft een basis van rijst en tarwe. In 2021 introduceerde het familie bedrijf al plantaardige tonijn en vissticks.

The Dutch Weed Burger sluit zich aan bij Livekindly Collective

The Dutch Weed Burger sluit zich aan bij Livekindly Collective

De Dutch Weed Burger verbindt zich aan het Livekindly Collective, een collectief van plantaardige voedingsbedrijven. The Dutch weedburger, dat zeewier als hoofdingrediënt gebruikt, is het vijfde merk dat zich aansluit bij het collectief. Eerder namen The Fry Family Food Co., LikeMeat, Oumph! en No Meat dezelfde stap.