Schouten Europe introduceert plantaardige tonijn

TuNo_Schouten Europe

Schouten Europe B.V. brengt TuNo op de markt. Met deze volledig plantaardige tonijn betreedt het Nederlandse familiebedrijf voor het eerst de markt van visvervangers.

De plantaardige tonijn van Schouten kan verwerkt worden in andere producten zoals smeersalades, maaltijdsalades, wraps, kant- en klaar maaltijden of dienen als pizza topping. Volgens product manager Annemiek Vervoort heeft de plantaardige tonijn dezelfde bite en smaak als echte tonijn. TuNo moet eind februari bij een grote Nederlandse retailer in de schappen liggen.

In 1990 startte Schouten met de ontwikkeling van vleesvervangers op basis van plantaardige eiwitten. In het assortiment zitten onder andere plantaardige burgers en gehaktproducten. Met TuNo stapt Schouten Europe in een nieuw segment en verwacht het komende jaar haar aanbod visvervangers verder uit te breiden. "We zien dat de vraag naar visvervangers toeneemt. Het is logisch dat mensen naast het vervangen van vlees ook nadenken over het vervangen van vis", aldus Vervoort.

Dossiers
Lees ook
Consumenten kiezen niet voor plantaardig vanwege hoge inflatie

Consumenten kiezen niet voor plantaardig vanwege hoge inflatie

Wageningen University & Resource publiceerde onlangs de Agrifoodmonitor 2022. Hieruit blijkt dat Nederlandse consumenten wel openstaan voor plantaardige alternatieven maar er in de praktijk niet voor kiezen. Volgens Ceel Elemans, sector specialist Food van ING, maakt de hoge inflatie het lastig om voor plantaardig eten te kiezen.

Fooditive ontwikkelt LowSalt en Bee-free-Honey

Fooditive ontwikkelt LowSalt en Bee-free-Honey

De plantaardige ingrediëntenfabrikant Fooditive maakt bekend de productie op te schalen. Daarnaast introduceert de Nederlandse startup twee nieuwe ingrediënten: LowSalt en Bee-free-Honey.

Fish Tales zoekt nieuwe aandeelhouders

Fish Tales zoekt nieuwe aandeelhouders

Duurzame visproducent Fish Tales wil verder groeien in de Verenigde Staten. Om dit mogelijk te maken zoekt het bedrijf aandeelhouders via online platform Eyevestor. In totaal wil Fish Tales 1,2 miljoen euro op halen.