‘Smaak is ontzettend ­belangrijk’

30 september 2020 Xandra Veltman

Gerechten vormen een steeds groter deel van de verkoop. Dat biedt visspecialisten de kans om meer dan ooit met hun eigen stijl en smaak extra markt te veroveren. Ondersteuning daarbij van leveranciers is altijd welkom en inspirerend. Vandaag het derde deel van deze rondvraag rondom het thema smaakmakers met De Visscherie en Epos.

De Visscherie in Uden van Marloes de Visscher en haar vriend Jasper bestaat uit twee winkels. Precies mooi, vindt Jasper. “De hele familie zit in de vis, dat houdt elkaar lekker scherp. Onze zus en zwager hebben een visdetailzaak in Oosterhout en we wisselen onderling veel uit. Dat zoeken we ook bij andere zaken op. Waar je ook komt, je leert altijd iets bij als je ervoor open staat. We bezoeken andere viszaken, gaan uit eten om ideeën op te doen en lezen veel food-tijdschriften. We laten ons inspireren en zoeken er iets bij met vis in plaats van bijvoorbeeld de geitenkaas uit het recept.

Marloes is creatief en in Uden maken ze bijna alles zelf: salades, soepen, sauzen, zelfs de puree met spinazie en boter. “Smaak is zo belangrijk! Wij doen daarom veel met Epos-specerijen. Epos ondersteunt ons met sauzen, rubs, kruiden, leuke dingen voor de feestdagen en nog veel meer. Hun marinades vind ik bijvoorbeeld fantastisch.”

Onderscheiden

De tweede winkel in Uden was een gok, maar zit in de loop bij een Jumbo. “We durven ons te onderscheiden van de supermarkt en dan kun je niet verliezen”, zegt Jasper stellig. “De Jumbo is fan van onze producten en verkoopt nu onze slaatjes, sushi en dagverse poké bowls. Iedereen blij, mensen komen immers terug voor kwaliteit. Voor ons formaat viswinkel hebben wij een enorm assortiment. We hebben vijftien tot twintig soorten verse vis, minimaal vijf salades, poké-bowls, elke dag verse sushi en sashimi, enzovoort. We moeten het steeds meer hebben van bereide vis. Ons assortiment is breed, voor ieders portemonnee. Daar staan we van oudsher, vanaf dat Marlies’ ouders met De Visscherie begonnen, om bekend. Het lukt ons gelukkig op deze manier al bijna vijftig jaar...”

Dit is derde deel van deze rondvraag met het thema smaakmakers. Volgende week volgt deel 4. Lees hier deel 1 en deel 2 terug. Abonnees van Vismagazine lezen de complete rondvraag online of in Vismagazine 6-2020. Nog geen abonnee? Sluit dan nu een abonnement af op Vismagazine en betaal het eerste jaar slechts € 75,00 excl btw!

Altijd op de hoogte blijven?