The Can Bar serveert vis uit blik

voor bericht the can bar

Bij eten uit blik denken de meeste Nederlanders niet aan lekkere snacks. Volgens de eigenaren van nieuw restaurant ‘The Can Bar’ in Amsterdam moet hier verandering in komen.

Het restaurant in de Utrechtsestraat verkoopt vis uit blik als bijzondere snack. “Het is niet meer genoeg om alleen gefrituurde snacks te hebben en het is nodig de klant kennis te laten maken met iets bijzonders”, zegt Aad Beuqi, mede-eigenaar van The Can Bar tegen het AD. Spaanse en Portugese barretjes die conservas als delicatessen in kleurrijke blikjes verkopen, inspireerden Beuqi en zijn zakenpartner Onno van Grondelle om dit concept naar Nederland te halen.

Blikvangers

“The Can Bar is een bar waar kleine gerechtjes geserveerd worden, met name visconserven van gerenommeerde Portugese bedrijven. Dit alles in een modern-warm vormgegeven interieur met smaakvolle Portugese details, waarbij de blikjes de letterlijke blikvangers zijn. Visconserven hebben diverse gezondheidsvoordelen. De sardines bijvoorbeeld zitten vol met omega 3, vitamines (B12 en D) en calcium. Ook bevatten ze geen suikers én het is minstens zo lekker als vers.”, aldus Van Grondelle tegen Colourful Rebel.

Goedkoop

De hoge voedingswaarden zijn niet het enige voordeel aan de snacks in blik. Ook is het goedkoop: gemiddeld kosten de snacks 5,50 euro. Ook hebben de producten een korte bereidingstijd. Binnen vijf minuten staat alles op tafel.

Sportcafé

Voorheen zat op deze plek in de Utrechtsestraat café The Cuban. Het restaurant dient alleen tijdens de wedstrijden van Ajax nog als sportcafé.

Lees ook
Kreeft uit de muur tijdens Zwarte Cross

Kreeft uit de muur tijdens Zwarte Cross

Tijdens het festival Zwarte Cross is het mogelijk om een culinair gerecht uit de muur te halen. Voor de nieuwe sterrenautomatiek ‘Le Clique Claque’ bedacht sterrenchef Rik Jansma drie Michelin-gerechten voor een snackbarprijs.  Het is al heel lang mogelijk om op de Zwarte Cross te dineren in sterrenrestaurant ‘Le Carburateur’....

Princes vergroot aandeel verantwoord ingekochte tonijn

Princes vergroot aandeel verantwoord ingekochte tonijn

Princes heeft haar aandeel verantwoord ingekochte tonijn in 2018 verhoogd naar 94 procent. In 2017 was dit nog 90 procent, laat het bedrijf weten in een persbericht. Het doel is om 100 procent verantwoorde tonijn aan te bieden. Menno Bax, Marketing Director voor Princes Europe: "Wij zijn een van de grootste aanbieders van tonijnconserven in Nederland....

Het Grote Tonijndebat

Het Grote Tonijndebat

Tonijn is een van de meest gegeten vissoorten in Nederland. Maar er bestaat ook veel onduidelijkheid over. Iedereen wil duurzame vis, maar er is een gebrek aan kennis hierover. Wanneer is tonijn duurzaam? Tijd voor een avond waar deze vis centraal staat. Daarom vond afgelopen dinsdag 4 juni in Pakhuis de Zwijger het Grote Tonijndebat plaats.