Urker ondernemers lanceren Freshly Fish Box

Freshly Fish Box

Er zijn al verschillende maaltijdboxen op de markt. Denk aan Hello Fresh, Marley Spoon en de Allerhande Box. Hier komt nu een nieuwe box bij, de Freshly Fish Box, gevuld met verse, gemarineerde panklare vis.

De box is een idee van de Urker visondernemers Tim Brouwer, Sjoerd Ras, Hendrik Kramer en Albert Ras. Op Urk eten de bewoners gemiddeld 35 kilo per jaar. Voor de gemiddelde Nederlanders is dit nog geen 4 kilo. De Freshly Fish Box moet hier verandering inbrengen. "We hopen op deze manier Nederlanders te laten ontdekken hoe lekker, gezond en gevarieerd visproducten zijn'', zegt Tim Brouwer in Het Urkerland.

De visbox is maandelijks online bestellen met een wisselende inhoud. De box bevat niet alleen bekende vissoorten zoals zalm en schol, maar ook onbekendere soorten zoals heek en roodbaars. De vis is al schoongemaakt en gemarineerd, zodat deze direct in de pan of de oven kan. In de box zit alleen vis, wel worden er recepten bijgeleverd voor een complete maaltijd.

Alle vis in de maaltijdbox is duurzaam en afkomstig uit verschillende wereldzeeën. Zo wordt de zalm gekweekt in de Noorse Fjorden, de kabeljauw gevangen rond IJsland en Noorwegen, zijn de garnalen gekweekt in Azië en komt de scholfilet uit de Noordzee.

De eerste Freshly Fish Box wordt geleverd op 29 maart en kan tot 25 maart besteld worden. Klanten kunnen kiezen uit twee verschillende groottes van zes of achtmaaltijden voor twee personen. Meer informatie over deze maaltijdbox is te vinden op de website van Freshly Fish.

 
Lees ook
MSC en ASC organiseren Bewuste Visweek

MSC en ASC organiseren Bewuste Visweek

Veel mensen eten graag van vis. Het is gezond en lekker. Maar niet alle vissoorten zijn verantwoord om te eten. Er is sprake van overbevissing of niet-duurzame vismethoden. Kies daarom bewust. Om hier extra aandacht voor te vragen organiseren MSC en ASC van 23 tot en met 29 september voor de zesde keer Bewuste Visweek.

De duurzame vis van Fish Tales in het buitenland

De duurzame vis van Fish Tales in het buitenland

Duurzaamheid staat centraal bij Fish Tales. Het Amsterdamse bedrijf gebruikt alleen 100 procent gecertificeerde vis. Het gaat goed met het bedrijf. In Nederland zijn de producten exclusief te koop bij Albert Heijn en ook in Duitsland gaat het goed. En nu richt Fish Tales zich op de Verenigde Staten.

Bij VISSCH staat vis uit de Noordzee centraal

Bij VISSCH staat vis uit de Noordzee centraal

Het eerste weekend van oktober staat de visafslag in Scheveningen in het teken van VISSCH. Bij dit foodfestival staat de vis uit de Noordzee centraal. VISSCH 2019 vindt plaats van 4 tot en met 6 oktober. VISSCH is een ontmoetingsplek waar bezoekers niet alleen kunnen genieten van vers bereidde vis uit de Noordzee. Ook geven verschillende chefs kookdemonstraties,...