Vegan SeaStar gaat internationale markt op met plantaardige vis

Vegan ZeaStar_Sashimi

Vegan SeaStar gaat een jaar na de Nederlandse lancering de internationale markt op. Het afgelopen jaar verhoogde het bedrijf de productie en voegde plantaardige omega 3-olie toe aan de plantaardige sashimi. JFC, distributeur van Aziatische kwaliteitsproducten, brengt Vegan SeaStar sashimi op de markt in het Verenigd Koninkrijk.

Het assortiment van Vegan SeaStar bestaat uit twee producten, No Tuna en Zalmon. Beide zijn gemaakt van tapiocazetmeel en glucose uit zeewier. Beide producten zijn geschikt voor sushi, sashimi en nigiri, traditionele Japanse gerecht die de afgelopen jaren erg populair zijn geworden. Vegan SeaStar maakte de producten passend voor het rollen van sushi in 20 cm norivellen.

Met de No Tuna en Zalmon springt het bedrijf in op de plantaardige trend. Consumenten kiezen vaker voor een plantaardig product. De redenen daarvoor variëren van eigen gezonheid en het verkleinen van de ecologische voetafdruk tot het tegen gaan van overbevissing en dierenwelzijn. 

Dossiers
Lees ook
Minder vlees, maar meer whisky en zalm vanuit VK naar EU

Minder vlees, maar meer whisky en zalm vanuit VK naar EU

In de eerste helft van dit jaar is er minder rundvlees naar de EU geëxporteerd, maar de export van whisky en zalm nam juist toe. Volgens de cijfers van de Britse Food & Drink Federation nam de totale export van eet- en drinkproducten met 16 procent af tot zo’n 4,9 miljard pond (circa 5,7 miljard euro). Dat is het laagste bedrag sinds...

Verschillende tonijnbestanden tonen herstel

Verschillende tonijnbestanden tonen herstel

Volgens IUCN gaat het beter met de vier verschillende tonijnbestanden. Dit is te danken aan de visquota die gelden voor deze soorten. "Het toont aan dat soorten echt wel kunnen herstellen als we ons best doen", zegt Bruno Oberle, algemeen directeur van IUCN.

Actuele trends in de foodbranche volgens SBB

Actuele trends in de foodbranche volgens SBB

Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB) heeft een trendrapport uitgebracht voor de sector Voedsel, Groen en Gastvrij. SBB signaleert onder andere bewust consu(mind)eren met plantaardige vleesvervangers en E-business voor bakkerijen en slagerijen.