Vegan SeaStar gaat internationale markt op met plantaardige vis

Vegan SeaStar gaat een jaar na de Nederlandse lancering de internationale markt op. Het afgelopen jaar verhoogde het bedrijf de productie en voegde plantaardige omega 3-olie toe aan de plantaardige sashimi. JFC, distributeur van Aziatische kwaliteitsproducten, brengt Vegan SeaStar sashimi op de markt in het Verenigd Koninkrijk.
Het assortiment van Vegan SeaStar bestaat uit twee producten, No Tuna en Zalmon. Beide zijn gemaakt van tapiocazetmeel en glucose uit zeewier. Beide producten zijn geschikt voor sushi, sashimi en nigiri, traditionele Japanse gerecht die de afgelopen jaren erg populair zijn geworden. Vegan SeaStar maakte de producten passend voor het rollen van sushi in 20 cm norivellen.
Met de No Tuna en Zalmon springt het bedrijf in op de plantaardige trend. Consumenten kiezen vaker voor een plantaardig product. De redenen daarvoor variëren van eigen gezonheid en het verkleinen van de ecologische voetafdruk tot het tegen gaan van overbevissing en dierenwelzijn.
Altijd op de hoogte blijven?
Dossiers
Meer over
Lees ook
De MS 2750 luidt een nieuw tijdperk in voor het fileren van zalm
Ongekende duurzaamheid, flexibiliteit en connectiviteit brengen het fileren van zalm op een hoger niveau.
Jurgen van Bakel van groothandel Fish and More: ‘Zalm is in alle opzichten de hardloper in ons assortiment’
Jurgen van Bakel is eigenaar van Fish and More, een van de weinige visgroothandels gespecialiseerd in duurzame en biologische vis. “Ik vind het belangrijk dat we ook in de toekomst nog vis kunnen eten. Ik wil daarin geen concessies doen op het gebied van prijs en kwaliteit.”
‘We verkopen geen zalm, we verkopen de keten’
Multinational Lerøy Seafood is een grote en dominante exporteur van zalm en witvis. Het Nederlandse dochterbedrijf op Urk heeft als opdracht ‘waarde’ toe te voegen. “Dat doen we met hetzelfde DNA als onze moederorganisatie bij het kweken van zalm”, zegt chief commercial officer Hank Eshuis.