Vegan SeaStar gaat internationale markt op met plantaardige vis

Vegan ZeaStar_Sashimi

Vegan SeaStar gaat een jaar na de Nederlandse lancering de internationale markt op. Het afgelopen jaar verhoogde het bedrijf de productie en voegde plantaardige omega 3-olie toe aan de plantaardige sashimi. JFC, distributeur van Aziatische kwaliteitsproducten, brengt Vegan SeaStar sashimi op de markt in het Verenigd Koninkrijk.

Het assortiment van Vegan SeaStar bestaat uit twee producten, No Tuna en Zalmon. Beide zijn gemaakt van tapiocazetmeel en glucose uit zeewier. Beide producten zijn geschikt voor sushi, sashimi en nigiri, traditionele Japanse gerecht die de afgelopen jaren erg populair zijn geworden. Vegan SeaStar maakte de producten passend voor het rollen van sushi in 20 cm norivellen.

Met de No Tuna en Zalmon springt het bedrijf in op de plantaardige trend. Consumenten kiezen vaker voor een plantaardig product. De redenen daarvoor variëren van eigen gezonheid en het verkleinen van de ecologische voetafdruk tot het tegen gaan van overbevissing en dierenwelzijn. 

Dossiers
Lees ook
Schouten Europe introduceert plantaardige tonijn

Schouten Europe introduceert plantaardige tonijn

Schouten Europe B.V. brengt TuNo op de markt. Met deze volledig plantaardige tonijn betreedt het Nederlandse familiebedrijf voor het eerst in de markt van visvervangers. De plantaardige tonijn van Schouten kan verwerkt worden in andere producten zoals smeersalades, maaltijdsalades, wraps, kant- en klaar maaltijden of dienen als pizza topping. Volgens...

Geen hoge biedingen bij traditionele tonijnveiling in Japan

Geen hoge biedingen bij traditionele tonijnveiling in Japan

Jaarlijks vindt op de Toyosu-vismark in Japan de bekende tonijnveiling plaats. Normaliter bieden de deelnemers tijdens deze traditionele nieuwjaarsveiling hoge bedragen voor de tonijn. Dit was vanwege corona dit jaar niet het geval. De grootste tonijn bracht 'slechts' 202.000 dollar op.

Meest gelezen artikelen eerste kwartaal 2020

Meest gelezen artikelen eerste kwartaal 2020

In aanloop naar 2021 kijken we terug op het afgelopen jaar. Welke artikelen werden het meest gelezen op onze website? Wat lazen de bezoekers van onze website het eerste kwartaal van 2020? De top 5 van januari, februari en maart.