Visbeurs SEG van start in Brussel

SEG 2017 (6)-kl

De grootste visbeurs ter wereld, de Seafood Expo Global opent vandaag zijn deuren. Van 24 t/m 26 april staat Expo Brussel geheel in het teken van vis, visserij en visproducten en alles wat met dit product te maken heeft, van bedrijfsmiddelen en dienstverlening tot apparatuur en machines. Die laatste zijn te vinden in hal 4, waar de Seafood Processing Global gelijktijdig met de SEG wordt gehouden.

Dit jaar zijn 78 landen aanwezig op de beurs, met 946 exposerende bedrijven, 87 meer dan in 2017. Nieuw land op de beurs is dit jaar Barbados. Ook zijn er 72 landenpaviljoens, waarbij Colombia, Frankrijk en Zuid-Korea het in een nieuw jasje hebben gestoken. Nederland is in twee hallen met een paviljoen present. Het Nederlands Visbureau faciliteert dit Holland Paviljoen voor een aantal Nederlandse visbedrijven in hal 6 en 9 (standnummers: 6-1001, 6-1101, 6-915 en 9-4143, 9-4239).

Seafood Excellence Global Awards

Op de eerste beursavond vindt de prijsuitreiking van de Seafood Excellence Global Awards plaats in Auditorium 2000. Dit jaar geen Nederlandse finalisten in de vijf categorieën: Innovation, Convenience, Health and Nutrition, Retail Packaging, en Seafood Product Line. Er worden twee grote prijzen uitgereikt, voor Beste Retail Product en Beste Horeca product.

Wel het Belgische Marine Harvest Pieters, dit keer met zalm-tournedos. Ook de Viciunai Group is genomineerd, met Salm’ON & Man’GO en Surimi Lasagne Sheets. Er zijn 17 landen die nominaties in de wacht hebben gesleept. Landen als Frankrijk, Noorwegen en Canada zijn te verwachten namen, maar verrassender landen in de lijst zijn Sri Lanka, Maleisië en de Filipijnen.

Lees ook
Thema Visbeurs: ‘Ready for the future’

Thema Visbeurs: ‘Ready for the future’

De veertiende editie van de Spakenburgse Visbeurs vindt plaats op maandag 7 oktober 2019. Alle belangrijke (toe)leveranciers in de viswereld presenteren hun nieuwste producten, diensten en concepten aan visspecialisten uit heel Nederland. Het thema is dit jaar 'Ready for the future'.

Millennials aan de haring met Hollandse Nieuwe Stijl

Millennials aan de haring met Hollandse Nieuwe Stijl

Uit onderzoek blijkt dat het traditionele ‘haring happen’ vooral populair is onder vijftigplussers. De zogenaamde millennials, de generatie geboren tussen 1980 en 2000, associëren het eten van Hollandse Nieuwe met een oubollige traditie. Het Nederlands Visbureau wil deze doelgroep laten zien dat haring niet alleen zilt en puur ‘uit...

Drie dagen Seafood Expo in Brussel

Drie dagen Seafood Expo in Brussel

Alle continenten zijn ieder jaar vertegenwoordigd in Brussel tijdens de Seafood Expo Global. Het is de grootste visbeurs ter wereld, waar bezoekers en exposanten uit de hele wereld komen kijken om de nieuwste snufjes op visgebied te ontdekken. Want met zo’n omvang - 10 beurshallen - is er volop te zien, te proeven, te netwerken en te verhandelen. Holland...