Visgroothandel Plugge kijkt uit naar nieuwbouw

15 januari 2021 Willem M. den Heijer

Dirk en Wim Plugge van de Scheveningse Visgroothandel D. Plugge kijken met spanning uit naar de dag dat de eerste paal voor de nieuwbouw de grond in wordt geslagen. Het nieuwe bedrijfspand komt op een paar honderd meter van de huidige locatie. Daarnaast introduceren ze het nieuwe concept Plugge's Puur.

Het gebied achter de Scheveningse visafslag ondergaat fasegewijs een metamorfose. Nog dit jaar betrekken Seafood Centre Scheveningen en rederij W. van der Zwan & Zonen hun nieuwe bedrijfspanden en zodra het nog belendende botenhuis van de KNRM is verdwenen, kunnen Dirk (41) en Wim (38) een aanvang maken met de bouw van hun nieuwe vestiging. Beiden hebben, sinds zij de zaak van hun vader overnamen, niet stil gezeten. "Om gezond en te blijven, moet je ambities tonen", meent Dirk. "Wij willen onze activiteiten versterken, daarom lanceren we een nieuw concept."

Plugge’s Puur

Hoewel het bedrijf zich de laatste jaren qua assortiment weet te manifesteren richting visdetaillisten, willen de beide broers daar nog meer de focus op leggen. "Visdetaillisten kunnen bij ons al langer terecht voor onder andere maatjesharing, zalm, forel, tonijn en garnalen, maar daar gaan wij meer inhoud aan geven door er een verhaal aan te koppelen. Dan heb je het over hoe die vis is gevangen of gekweekt, waar die vandaan komt en wat de kwaliteit is", legt Wim Plugge uit. Zo is halverwege 2020 het idee van Plugge’s Puur ontstaan.

Nieuwe verpakking

Met het concept Plugge’s Puur willen de broers zich onderscheiden. Dirk Plugge: "Het concept omvat uiteraard meer, want zo hebben we vier herkenbare productgroepen en een zogenaamd blue label. Dat zal allemaal op de nieuwe verpakking te zien zijn. Daarop komt een herkenbaar en stijlvol logo." Het assortiment dat gekoppeld is aan ‘Plugge’s Puur smoked’ komt uit rokerijen waar vakmanschap nog bestaat: één in Scheveningen, één op Urk en één in Enkhuizen. Voor Plugge is het van belang dat de visdetaillist het verhaal aan zijn klanten kan vertellen. "Wij willen laten zien hoe puur, gezond en lekker vis eigenlijk is."

 

Altijd op de hoogte blijven?