Visspeciaalzaak VAN VIS genomineerd voor Slechtste Slogan

5 december 2022 Redactie Vismagazine
Foto: Peter Roek

Visspeciaalzaak VAN VIS van Stan van Lieshout in Nuenen maakt kans op de Slechtste Slogan van het jaar 2022. De slogan ‘Er vis er een jarig hoera hoera!’ is een van de tien genomineerden.

Stan van Lieshout startte zo’n twee jaar geleden met van VAN VIS in het Brabantse Nuenen. Het verkoopt veel Noordzeevis. Hij vindt het belangrijk dat de vis die hij verkoopt uit de buurt komt en duurzaam gevangen is. “Ik kies voor duurzame, wilde en gekweekte vis die op verantwoorde manier is gevangen”, vertelde hij in Vismagazine 5-2022.

Van Vis

De vaste slogan van VAN VIS is ‘Heerlijk VAN VIS’, maar vanwege het eenjarig bestaan bedacht reclamebureau Bonkend ‘Er vis er een jarig hoera hoera’. Een voorbijganger diende de slogan in voor de verkiezing meldt het Eindhovens Dagblad. Het dagblad vroeg Van Lieshout of hij wil winnen. “Nou ja, het is wel grappig”, zegt Van Lieshout in de krant. “Het is de eer, het is verder niet spannend.”

Verkiezing van de Slechtste Slogan

Het landelijke platform SlechteSlogans.nl organiseert dit jaar voor de elfde keer de online Verkiezing van de Slechtste Slogan. In de verkiezing neemt Van Vis het op tegen negen andere slogans, waaronder ‘Ziet air fry uit, hè?!’ van Beyerlander, ‘Voetschimmel? Steek je middelteen op!’ van Mycosan, ‘Hopsaté naar De Beren’ van het gelijknamige restaurant en ‘Kanjer ons maar weer lekker mee op pad!’van Kanjer Stroopwafels. Er kan tot donderdag 8 december gestemd worden.

Winnaar

Mocht VAN VIS de meeste stemmen krijgen dan is het niet de eerste keer dan een viszaak de Slechtste Slogan van het jaar wint. In 2019 wonnen de Arnhemse Visbroertjes van De Zilte Zeemeermin deze online verkiezing met de slogan ‘Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin’.

Meer weten over Van Vis? Lees dan het artikel Vliegende start voor Van Vis van Edwin Rensen uit Vismagazine 5-2022.

Inschrijven nieuwsbrief

Altijd op de hoogte blijven?