Viswinkel VFP krijgt oorkonde van Stichting Noordzeevis uit Scheveningen

VFP

Viswinkel VFP aan de Theresiastraat heeft een oorkonde van Stichting Noordzeevis uit Scheveningen ontvangen. De viswinkel kreeg deze vanwege het ambassadeurschap bij de stichting en het met passie aanbieden en geliefd maken van vis uit de Noordzee.

“De Nederlandse consument, maar zeker ook de jeugd moet kennis maken met de kwaliteit van Noordzeevis", zegt eigenaar Cees van der Coterlet. "Het is belangrijk dat we Noordzeevis promoten. Er zwemmen namelijk veel heerlijke ‘vergeten’ vissen in de zee, zoals pieterman, rode mul, tongschar enz. die waardering verdienen.”

Cees werkt al sinds zijn twaalfde in de vis. Hij begon met het fileren van haring voor de handelaren op de markt en niet veel later ging hij met zijn vader mee om vis te venten in Brabant. Sindsdien heeft hij in de ambulante vishandel door heel Nederland gewerkt.

12,5 jaar terug kochten Cees en zijn vrouw Joke de viswinkel aan de Van Hoytemastraat. Hun dochter Megan kwam later in de winkel werken, gevolgd door schoonzoon Justin. Deze werkvorm verliep zo goed dat uitbreiding mogelijk was. de familie opende een nieuwe winkel in de Theresiastraat. In deze winkel zet Cees hetzelfde concept neer in een wat kleinere setting en dit is tevens de winkel waar de oorkonde in ontvangst genomen werd.

De Stichting Noordzeevis uit Scheveningen heeft als doel meer lokaal gevangen vis op de menukaart te krijgen. Scheveningen is altijd al een plek geweest waar de visserij leeft. Tegelijkertijd bevinden zich op veel lokale menukaarten op dit moment veel buitenlandse vissen zoals zalm en tonijn. Dit is zonde, want juist Noordzeevis is van hoge kwaliteit, vol van smaak en komt om de hoek aan wal.

Lees ook
Vliegende start voor VAN VIS

Vliegende start voor VAN VIS

Hij opende een viswinkel in coronatijd en die gok pakt voor Stan van Lieshout, eigenaar van VAN VIS in het Brabantse Nuenen, goed uit. “Mensen gingen het thuis gezellig maken en daarvan profiteerden wij.” Hij verkoopt veel Noordzeevis.

Nieuwe marketing directeur Fish Tales

Nieuwe marketing directeur Fish Tales

René Harmsen start 1 juli als marketing directeur van de food scale-up FishTales. Hij gaat zich bezig houden met het professionaliseren en vergroten van de zichtbaarheid van het merk in Nederland en daarbuiten

Good Fish en Vermaat sluiten World Oceans Deal

Good Fish en Vermaat sluiten World Oceans Deal

Milieuorganisatie Good Fish en horecaspecialist Vermaat sloten 8 juni een World Oceans Deal. Dit betekent dat Vermaat het visassortiment aan gaat passen. Vissen die op rood staan op de VISwijzer verdwijnen van het menu.