‘We zoeken constant naar beter en duurzamer’

Barneveld Verpakkingen

Vis! Elke vistraiteur en visverwerker weet legio producten en recepten te verzinnen. Diezelfde vis en visproducten moeten goed verpakt zijn in functionele, praktische én aantrekkelijke verpakkingen. Deze moeten passen bij het product en het imago van de ondernemer.  Vandaag deel 2 van deze rondvraag met Barneveld Verpakkingen en Disposables.

Sinds een jaar draagt het eerdere ‘Van Barneveld-Verpakkingen’ de naam ‘Barneveld Verpakkingen en Disposables’. “We wilden met de tijd mee”, zegt accountmanager Klaas Kalis. “Alleen al voor de zoekmachines op internet is dit beter.”

Met de tijd meegaan, betekent eveneens verpakkingslijnen vervangen. Zo is voor de visbranche ‘Fish Today’ vervangen door ‘Enjoy Fish’.  Kalis: “We hebben Enjoy Fish als vervanger van de oude lijn onder meer met leden van de inkooporganisatie ontwikkeld. Hiermee hebben we een unieke, eigentijdse lijn. Waar mogelijk en nodig, kunnen we de producten vernieuwen, aanpassen en verbeteren. Daar waar de markt verandert, gaan wij mee. Dit wordt in de handel goed ontvangen.”

‘B unique’ is het motto dat Barneveld Verpakkingen uitdraagt. Kalis noemt voorbeelden. “We zoeken samen met onze klanten naar verpakkingsoplossingen in de ruimste zin van het woord. We ontzorgen ze bijvoorbeeld door de voorraad te beheren, denken mee over klantspecifieke verpakkingsuitstraling en bieden bestelgemak via de website en bestelapp.”

Op het grote thema duurzaam zoeken ze constant naar wat ze kunnen toepassen op visgebied, om de producten weer beter te maken dan die ze al voeren. “Denk aan papieren tasjes in plaats van plastic en kibbelingbakjes van suikerriet. En aan deksels en rietjes van PLA (biologisch afbreek plastic, red.). Soms adviseren we zelfs om iets nog niet te vervangen en te wachten totdat er oplossingen zijn waar we achter staan en wat landelijk gedragen wordt.Samengevat doen we alles om die goede unieke partner te zijn.”

Kalis vindt het een eer om voor Barneveld Verpakkingen en Disposables te werken. “Dit bedrijf kenmerkt zich door korte lijnen, snel schakelen en veel service. Wij krijgen bijzonder veel ruimte en vrijheid om de gestelde doelen te realiseren. Tel daarbij op dat er een hoog niveau van werkmateriaal wordt gebruikt, dat iedereen van hoog tot laag weet wat er leeft en speelt, en dat je merkt dat dit bedrijf je waardevol vindt. We worden gewaardeerd. Dat motiveert mij al elf jaar lang.” 

Dit is het tweede deel van deze rondvraag met het thema verpakkingen. Volgende week verschijnt deel 3. Lees hier deel 1 terug. Abonnees van Vismagazine lezen de complete rondvraag online of in Vismagazine 2-2020. Nog geen abonnee? Sluit dan nu een abonnement af op Vismagazine en betaal het eerste jaar slechts € 75,00 excl btw!

Lees ook
'Ook in de toekomst willen we een lekker visje eten'

'Ook in de toekomst willen we een lekker visje eten'

Sinds vorig jaar richt Marine Stewardship Council (MSC) zich actief op de visspecialisten in Nederland. Reden is de toenemende vraag naar duurzame vis. Inmiddels zijn zeventien visspeciaalzaken MSC-gecertificeerd. Twee pioniers uit Amsterdam en Oss over hoe ze zich onderscheiden met duurzaam gevangen vis.

Digitale lancering Empack Reconnect

Digitale lancering Empack Reconnect

Empack Reconnect, op 17 september, bood de verpakkingscommunity de mogelijkheid om elkaar online te ontmoeten, te netwerken en zaken te doen. Het online event werd bezocht door ongeveer 200 exposanten en 600 unieke bezoekers. Zij gingen met elkaar in discussie in themagerichte netwerklounges en volgden kennissessies.

Steeds meer visspeciaalzaken kiezen voor duurzame vis

Steeds meer visspeciaalzaken kiezen voor duurzame vis

Sinds vorig jaar richt Marine Stewardship Council (MSC) zich actief op de visspecialisten in Nederland. Reden is de toenemende vraag naar duurzame vis. Inmiddels zijn zeventien visspeciaalzaken MSC-gecertificeerd. Twee pioniers uit Amsterdam en Oss over hoe ze zich onderscheiden met duurzaam gevangen vis.