The New Plant kiest voor MULTIVAC

Multivac_beyond Meat

Onlangs heeft The New Plant twee verpakkingslijnen, compleet met robots en een etiketteer- en markeringssysteem in gebruik genomen. De twee slimme dieptrekmachines van MULTIVAC zijn in staat om effectief te produceren: “Door het gebruik van robots is het productieproces minder arbeidsintensief, is er een goede hygiëne en stabiele snelheid gegarandeerd. Het proces is minder onderhevig aan fouten en we hebben zeker 50% reductie in gebruik van verpakkingsmateriaal,” aldus Adriaan Figee, algemeen directeur The New Plant. Een voorbeeld van intensieve samenwerking, daadkracht, duurzaam denken en doen.

Toekomst

“Door effectiever gebruik van de materialen en de manier van verpakken zijn er ook minder vrachtbewegingen nodig. Dus minder brandstofgebruik en uitstoot. Een win-winsituatie. Er is veel geld, tijd en energie gestoken in de engineering. Wij hebben elkaar hierin aangespoord want de dieptrekmachines zijn gebouwd voor de toekomst.  Ze zijn zo ontwikkeld dat tussentijdse aanpassingen, bijvoorbeeld door een veranderende markt, mogelijk zijn. Eenmaal bouwen voor lang plezier. Ze kunnen tientallen jaren mee.”

Klantgericht

The New Plant over de samenwerking met MULTIVAC: “We kennen en vinden elkaar. Als er technische problemen/vragen zijn, staan ze direct voor je klaar. Vaak hoor ik: ‘Het antwoord is ja, wat is uw vraag?’. Dat is precies waar het bij MULTIVAC om draait. En dat waarderen wij.”

Lees het hele artikel

Lees ook
MULTIVAC presenteert zijn nieuwe flowpacking-oplossing

MULTIVAC presenteert zijn nieuwe flowpacking-oplossing

MULTIVAC brengt een universele flowpacking-oplossing op de markt. De W 500 biedt een hoge mate van flexibiliteit voor het verpakken van een breed scala aan voedingsmiddelen, waaronder vis en visproducten.

Krijn Verwijs Yerseke wint twee Seafood Excellence Global Special Awards

Krijn Verwijs Yerseke wint twee Seafood Excellence Global Special Awards

Krijn Verwijs Yerseke viel twee keer in de prijzen tijdens de Seafood Excellence Global Awards. Het Nederlandse bedrijf ontving zowel de special award voor Retail Packaging als voor Best Seafood Product Line.

‘Nadruk op convenienceproducten’

‘Nadruk op convenienceproducten’

Vis moet goed worden verpakt, van transport tot op het bord. Grondstof­prijzen zijn echter gestegen en verpakkingsmateriaal is schaarser. Ook verduurzaming is een hot issue. De verpakkingsindustrie denkt met de vissector mee. Vandaag het laatste deel van deze rondvraag met Ronald Roy van Verbufa.