MOBIAN helpt lokale horeca met bestelwebsite voor kant-en-klaar foodboxen

Online bestellen_Pexels

Foto: Pexels

Onder de naam MobiMeal zet mobiliteitsplatform MOBIAN haar boekingssoftware in voor lokale restaurants, cateraars, traiteurs, bakkers of slagers die noodgedwongen moeten sluiten vanwege het coronavirus en hun toevlucht zoeken in maaltijdbezorgingen. MOBIAN wil lokale horeca helpen om kant-en-klare foodboxen op bestelling te kunnen verwerken en bezorgen.

"Ons aanvankelijk snelgroeiende bedrijf zit van de ene op de andere dag in zwaar weer en daarom zijn we gaan kijken naar een alternatieve manier om onze software in te zetten. Met deze toepassing kunnen we een helpende hand bieden aan de noodlijdende restaurants, traiteurs maar ook slagers en bakkers en hopen we ook ons eigen omzetverlies een stukje te kunnen compenseren", zegt Sven Snel, oprichter van MOBIAN.

Horecaondernemers kunnen zich via MobiMeal.nl aanmelden en zo gaan starten met het aanmaken van foodboxen. Deze foodboxen worden inzichtelijk geplaatst op een speciale bestelpagina die de horecaondernemer zelf kan delen binnen het eigen netwerk. Op deze pagina kan de consument de foodboxen bekijken, bestellen en direct afrekenen. Zodra er meer dan 100 aanmeldingen geregistreerd zijn bundelt MobiMeal alle foodboxen op één verzamelpagina en verbindt hier verkoopkanalen aan. MobiMeal verschilt volgens Snel van andere platformen omdat de kant-en-klaar foodboxen verder van tevoren kunnen worden besteld en bezorgd. Aangemelde ondernemers kunnen per dag maximaal 3 foodboxen samenstellen op basis van hun beschikbare voorraad. Dit voorkomt voedselverspilling.

MobiMeal vraagt geen vast bedrag aan de horecaondernemers maar er is gekozen om de horecaondermer zelf een bijdrage te laten bepalen. Omdat elke horecaondernemer in deze tijd een ander budget beschikbaar heeft, bespreekt MobiMeal met elke individuele horecaonderneming een passende bijdrage voor de oplossing. Omdat MOBIAN van oorsprong een mobiliteitsproduct levert, biedt MobiMeal aangesloten horecaondernemers nu ook tijdelijk een gratis bezorgfiets. Dit zijn fietsen die normaal werden ingezet voor evenementen maar die nu beschikbaar en inzetbaar zijn omdat alle evenementen zijn afgelast.

De software van MOBIAN wordt normaliter gebruikt op internationale luchthavens en evenementen. Zo levert MOBIAN onder andere de boekingssoftware voor de Park&Bike producten van de DutchGP in Zandvoort.

Dossiers
Lees ook
Meer Noordzeevis op het (restaurant)bord

Meer Noordzeevis op het (restaurant)bord

De roep om meer Noordzeevis te eten, klinkt al geruime tijd. Verschillende partijen promoten deze onbekende en onbeminde vis. Stichting Noordzeevis uit IJmuiden en Scheveningen proberen (jonge) consumenten, horeca en viswinkels te bereiken. NorthSeaChefs stimuleert chefs om onbekende Noordzeevissen als heek, wijting en pieterman op de menukaart te zetten.

Gastvrij Rotterdam verplaatst naar 2021

Gastvrij Rotterdam verplaatst naar 2021

Vanwege de verspreiding van het coronavirus en bijbehorende maatregelen heeft de organisatie van Gastvrij Rotterdam besloten om de achtste editie van de vakbeurs te verplaatsen naar 2021. De vakbeurs stond gepland van 21 t/m 23 september 2020 en vindt nu plaats van 20 t/m 22 september 2021 in Rotterdam Ahoy.

Hollandvis belevert met bakfiets om kosten te drukken

Hollandvis belevert met bakfiets om kosten te drukken

Hoe slaan visverwerkende bedrijven en handelaren zich door de coronatijd? Willem M. den Heijer brengt het voor Vismagazine in woord en beeld in een vierdelige serie. Vandaag aflevering 1: Hollandvis in Scheveningen.