Nieuw Nederlands bedrijf richt zich op plantaardige vis

Foto: Novish

Inmiddels zijn ze niet meer weg te denken in de supermarkt: de schappen met vleesvervangers. Na vlees, moet vis er ook aan geloven. Het nieuwe bedrijf Novish gaat plantaardige visvervangers produceren voor retail en foodservice.

Paul den Dulk en Katja Busser zijn de oprichters van Novish. Samen hebben ze 75 jaar ervaring binnen de internationale levensmiddelindustrie. Met dit nieuwe bedrijf richten ze zich op consumenten die vegan, vegetarisch of flexitarisch zijn. Het bedrijf doet zowel de ontwikkeling, als de productie en verkoop van de plantaardige vis. De producten bestaan allemaal uit natuurlijke ingrediënten. Ook wordt er geen soja gebruikt. De plantaardige vis wordt verkocht in een koelvers- of een diepvriesverpakking.

De eerste lichting producten zullen op de Horecava-beurs worden gepresenteerd, die plaatsvindt van 13 tot 16 januari in Amsterdam . Het eerste assortiment zal bestaan uit visnuggets, viscakes en tuna steaks. Vanaf februari 2020 worden de producten verkocht.

Lees ook
Plantaardige tonijn van Vegan Zeastar wint Vegan Food Award

Plantaardige tonijn van Vegan Zeastar wint Vegan Food Award

De plantaardige tonijn van het Nederlandse merk Vegan won op 4 juni een Vegan Food Award. Deze No Tuna Sashimi wordt gemaakt op basis van tapioca en zeewier. Dierenrechtenorganisatie Peta Deutschland reikte de Vegan Food Awards 2020 uit.

Vega(n) is de trend op Horecava 2020

Vega(n) is de trend op Horecava 2020

Voedselverspilling, veggie & vegan(istisch). Deze drie trends vormen de voedingsbodem voor de Horecava 2020 in Amsterdam. Vismagazine ontdekt veganistische visproducten, proeft duurzame visnacks en maakt kennis met een initiatief om bijvangst van Noordzeevis op de horecakaart te zetten.

Horecava 2020: van bijvangstkroket tot vegan vis

Horecava 2020: van bijvangstkroket tot vegan vis

Voedselverspilling, veggie & vegan(istisch). Deze drie trends vormen de voedingsbodem voor de Horecava 2020 in Amsterdam. Vismagazine ontdekt veganistische visproducten, proeft duurzame vissnacks en maakt kennis met een initiatief om bijvangst van Noordzeevis op de horecakaart te zetten. De overalltrend van gezond en plantaardig eten, dendert...