Pepijn ‘Faberyayo’ Lanen spreekt nieuwe campagne MSC in

Beeld: MSC

De nieuwste campagne van MSC, ontwikkeld door Food Cabinet, richt zich op het verhaal achter het keurmerk. De boodschap is: ‘Met het MSC keurmerk weet je dat de vis die jou beloofd is, de vis is die jou beloofd is’. Pepijn van Lanen sprak de campagnevideo in.

Traceerbaarheid

Volgens MSC weten consumenten wel dat het keurmerk staat voor duurzame vis. Het is echter niet altijd duidelijk hoe producten aan het keurmerk komen. In de campagnevideo maakt MSC op een toegankelijke manier duidelijk dat elke schakel in een keten aan voorwaarden moeten voldoen voordat het uiteindelijke product het keurmerk krijgt. De video is vanaf 21 augustus op sociale media en NPO start te zien. Astrid Kösters, communicatiemanager bij MSC: “Vaak weten consumenten dat ze duurzaam gevangen vis kopen als ons label op de verpakking staat. Maar hoe weet je nou zeker dat het echt van een gecontroleerde visser komt? Een van de krachten van het MSC programma is dat hele ketens, overal ter wereld, meedoen en door onafhankelijke auditors worden gecontroleerd."

Toegankelijk

Kevin Corcoran, creatief directeur bij Food Cabinet:  “Traceerbaarheid is super belangrijk: het is dé manier om te achterhalen of de vis die jij koopt wel echt de vis is die jou beloofd is. Het is alleen een heel technisch verhaal. Met deze campagne willen we consumenten de waarde van het traceren van vis laten zien. We hebben met Pepijn Lanen samengewerkt om het verhaal op een toegankelijke manier op papier te krijgen. Pepijn heeft het verhaal ook ingesproken voor de video. Vervolgens maakten we samen met Merel en Rens het verhaal visueel. Zo maakten we op een frivole en luchtige manier een complex verhaal behapbaar.”

Bron: MSC

Dossiers
Lees ook
Rapport 'Stand in Water 2020' laat zien: Nederlandse visserij wordt duurzamer

Rapport 'Stand in Water 2020' laat zien: Nederlandse visserij wordt duurzamer

Circa 80% van de Nederlandse visserij neemt deel in het MSC-programma voor duurzame visvangst. En eenmaal erkend door het MSC-keurmerk, blijven visserijen werken aan verdere verduurzaming. Dat blijkt uit het rapport “Stand in het Water 2020” waarin een analyse is gedaan van alle 125 beoordelingen en controles die de afgelopen 15 jaar zijn uitgevoerd...

Nationale Postcode Loterij blijft MSC steunen

Nationale Postcode Loterij blijft MSC steunen

De Nationale Postcode Loterij blijft de Marine Stewardship Council (MSC) financieel steunen op het gebied van verduurzaming van visserijen op het zuidelijk halfrond. Er is een overeenkomst voor drie jaar, met een jaarlijkse bijdrage van 500.000 euro.

VNV begroet zeven nieuwe sponsors in haar netwerk

VNV begroet zeven nieuwe sponsors in haar netwerk

Ondanks de coronacrisis groeit het commerciële netwerk van de Vereniging van Nederlandse Visspecialisten (VNV). Sinds de tweede helft van 2020 traden maar liefst zeven organisaties toe als sponsor van de brancheorganisatie voor de visdetailhandel. Waarom? Omdat ze visspecialisten een warm hart toe dragen en via de communicatiekanalen van de VNV graag...