‘Wij faciliteren klanten op vele manieren’

16 december 2020 Xandra Veltman

Zakelijke dienstverlening is onlosmakelijk verbonden met ondernemerschap en het is verweven met alle aspecten van een bedrijf. Zakelijke dienstverlening is de smeerolie van elk bedrijf. Vier voorbeelden uit de praktijk. Vandaag de tweede van vier voorbeelden uit de praktijk met Norbert Jeronimus van VisofVis.

Waar Jenx, een professioneel communicatieadviesbureau, vooral bekend is in agri en food, kent vrijwel iedereen in de visbranche VisofVis. Dat is ontstaan uit Jenx en opgezet door Norbert Jeronimus. VisofVis is gehuisvest op de campus van de universiteit van Wageningen. “We leveren zakelijke dienstverlening zoals secretariaat, projecten, financiële- en ledenadministratie, vergaderen en flexwerken”, vertelt Jeronimus. “We verzorgen de marketing, communicatie en PR, alles uitsluitend voor organisaties in de vissector, van bedrijfsleven tot verenigingen en stichtingen, zoals de Nederlandse vereniging van viskwekers, NetVISWerk en stichting Dupan.”

Online vergaderen

Momenteel maakt internet een revolutie door: webwinkels en platforms zie je zienderogen toenemen, social media wordt steeds belangrijker. Ook voor de relaties van VisofVis, zoals de Stichting Duurzame Palingsector Nederland. Alex Koelewijn: “Als voorzitter van de overkoepelende organisatie van de palingbranche vind ik het belangrijk dat het contact met onze bestuursleden, commissarissen en andere organisaties in binnen- en buitenland effectief verloopt. Jenx en Visofvis faciliteren de ­online-videovergaderingen voor onze ­Stichting. Daarmee kunnen wij als bestuur overleggen en besluiten nemen. In deze uitzonderlijke tijd gaat ons werk dankzij de inzet van Jenx en Visofvis zonder vertraging door. Wij blijven zo slagvaardig. ”

Perscommunicatie

VisofVis pikt de trends op en adviseert haar klanten daarover, zegt Jeronimus. “Waarbij we de geschreven pers niet onderschatten! Geschreven pers wordt als waarheid gezien. In Nederland zorgt de pers voor hoor en wederhoor, filtert de ruis uit de berichten, doet aan research en zorgt zo voor objectieve verhalen. Onze klanten waarderen onze rol als intermediair op het gebied van perscommunicatie.”

Dat beaamt Koelewijn. “Onze organisatie werkt nu ruim tien jaar samen met Jenx en VisofVis. Op het gebied van PR en communicatie vind ik Jenx een uitstekend bureau, en is VisofVis onze steun en toeverlaat
ten aanzien van projectorganisatie en -begeleiding. Onze financiële administratie is bij hun eveneens in goede handen. Creativiteit, kwaliteit en – heel belangrijk – snelheid en continuïteit; ze zijn er en vooral als je ze écht nodig hebt.” Jeronimus is blij met deze feedback. “Uiteindelijk willen we de klant ontzorgen en moeten al hun en onze inspanningen leiden tot het juiste effect bij de doelgroepen.”

Dit is het tweede deel van de rondvraag 'Support op alle niveau’s'. Volgende week volgt deel 3. Lees hier deel 1 terug. Abonnees van Vismagazine lezen de complete rondvraag online of in Vismagazine 9-2020. Nog geen abonnee? Sluit dan nu een abonnement af op Vismagazine en betaal het eerste jaar slechts € 75,00 excl btw!

Altijd op de hoogte blijven?