Onderzoeksbureau GfK is in de zomerperiode onderzoek gestart naar de visconsumptie gedurende het afgelopen jaar in opdracht van het Nederlands Visbureau. In het najaar zullen feiten en cijfers over het consumptiegedrag van de Nederlandse consument worden gepresenteerd.

Magazine Visculinair

Visculinair sept 2021

Het najaarsnummer van magazine Visculinair wordt op 1 september bezorgd bij alle visdetaillisten die een abonnement hebben. Vanzelfsprekend zijn losse bestellingen eveneens mogelijk via webshop-visbureau.nl. De uitgave bevat informatie over vissoorten vanuit onze eigen Noordzee, met ‘wereldse’ bereidingswijzen.

Gastlessen over vis

gastlessen vis_visbureau

Vraag je iemand van middelbare leeftijd op hij wel eens een visje eet, is het antwoord steevast: “Oh ja, vis is heel gezond, zou ik eigenlijk vaker moeten eten”. Jonge tieners echter associëren vis niet vanzelfsprekend met gezondheid. Niet zo heel vreemd, wanneer je bedenkt dat zij vaak denken aan het bakje kibbeling uit het frituurvet.

Het Nederlands Visbureau heeft in samenwerking met de Vereniging van Nederlandse Visspecialisten (VNV) een projectplan geschreven om schooljeugd middels gastlessen te informeren en inspireren tot het eten van vis, schaal- en schelpdieren. De Rijksdienst voor Ondernemend Nederland heeft dit project onlangs goedgekeurd om het komend jaar uit te voeren met steun van de Europese Unie.

Promotie makreel

Makreel vet Goed_Visbureau

Voor de vissoort makreel bereidt het Visbureau een gerichte promotieperiode voor. Deze zal bestaan uit stickers op de verpakking van makreel ‘Vet goed’, ondersteund met radiocommercials, outdoor reclame, printreclame in media en een call to action naar de website. De promotieperiode concentreert zich rond de eerste twee weken van de maand oktober. Ingeval visbedrijven hierop willen aanhaken met speciale aanbiedingen en acties, dan leent deze periode zich hier goed voor.

Visbureau_logo

Altijd op de hoogte blijven?