Epos helpt visspecialist om ook kok te zijn

27 februari 2024 Xandra Veltman Epos
Henrik Pieter de Graaf van Ru-Vis kan zich z’n werk niet meer voorstellen zonder ondersteuning van social media en een professionele smaakmaker als Epos. “Ik zet hun kennis, kunde en vakmanschap in voor onze zaak. Het levert ongelofelijk veel op.”

Anno 2024 verdien je méér kost met social media en webwinkel erbij, stelt De Graaf. Een voorbeeld is hoe hij en Epos rayonmanager Pascalle Veerman de foodtruck bij Ru-Vis organiseerden, bevestigt Pascalle. “Ru-Vis wilde vóór de kerst via de foodtruck z’n acties uitlichten. De voorbereiding was al leuk! Eerst overlegden we de aanpak. Henrik Pieter had de receptenwebsite van Epos uitgeplozen voor een Ru-Vis top 5. Het werd die dag gigantisch druk! Mensen kwamen speciaal voor de foodtruck.”

Visspecialist, geen kok

Epos Ru-Vis Pascalle en Henrik Pieter de Graaf (© Epos)

Henrik Pieter ging dan ook niet over één nacht ijs. “We plukken vaker recepten van de Epos website; consumenten willen ont­zorgd worden met voorbereide producten en kant-en-klaar maaltijden. We hebben elke maandag een nieuwe maaltijd van de week, en dagelijks zo’n vijftien verschillende menu’s in de toonbank. Alleen, we weten alles van vis maar we zijn geen koks! Daarin is Epos jaarrond ondersteunend. En de foodtruck? Perfecte marketing.”
Dus maakte Epos leaflets, stuurde Henrik Pieter een nieuwsbrief rond en plaatste reels (korte filmpjes) op Facebook en Instagram. Henrik Pieter: “Ik ben drie weken van tevoren gestart met publiciteit. Kom langs, kom proeven, dit zijn de gerechten en er is nog meer. Nou, komen deden ze!”

Ze moeten er nog om lachen, Ru-Vis medewerkers konden de gekte amper aan en verkochten extreem veel zalmgebakjes en gevulde portobello’s. “Ze lopen nog steeds goed, ook mooi voor de Pasen.” Het foodtruck-filmpje is nu nog populair op Instagram. 

Online marketing

Sinds corona heeft Ru-Vis een vis-Pick-up: klanten bestellen online en krijgen vervolgens een code om hun bestelling uit de automaat op te pikken. Die Pick-up blijkt een blijvend succes. De consument moet wel een account aanmaken. Wie ‘gewoon’ online bestelt hoeft dat niet maar doet het meestal wel. En zo heeft Ru-Vis inmiddels 1900 e-mailadressen voor de nieuwsbrief, die Ru-Vis ook op de sociale media publiceert, waar inmiddels zo’n 1500 volgers zijn. Dat betekent al gauw dat zo’n 2500 mensen een eventuele advertentie zien, dus ook niet-volgers. 

Epos zet alles op zijn kop!

Epos marinade actie (© Epos)

Koop 4 marinades en krijg de vijfde gratis. De keuze is reuze. Scan de QR code of neem contact op met je rayonmanager.

Naar de actie

Vooruitdenken

Sinds enige tijd heeft Ru-Vis dit deel van de marketing bij een professioneel bedrijf, Online Monkeys, neergelegd. Anders verwatert het en je hebt continuïteit nodig. “Je moet er serieus mee omgaan. Je slaat ook niet een week op de markt zomaar over. Wij werken telkens een maand vooruit en hebben een kwartaalplanner voor zaken als haring. Je moet teasers ruim van tevoren regelen. We trekken twee uur per week uit - het levert omzet op. Dit vooruitdenken is nu onderdeel van ons bedrijfsproces. Op dinsdag de nieuwsbrief, de aangevulde webshop, de reels… Zo maakten we poké-bowls populair bij jongeren, zo zetten we overgebleven mosselen als aanbieding op social media – ze vliegen de deur uit. We verspillen amper iets. Uitbesteden kost geld maar in de krant adverteren ook. En nu kan ik alles meten: hoeveel mensen kijken, reageren, op een advertentie afkomen of afhaken. Als je zorgvuldig kiest wat bij jou past, word je bedrijfsmatig steeds sterker.”

Epos Vers Festival '24
Zet alvast in je agenda: de tweede editie van het Epos Vers Festival is op zondag 15 september. Daar wil je toch bij zijn? Houd de website en socials van Epos in de gaten.

Kortom, maak gebruik van de mogelijkheden, kennis en kunde van anderen. Dat geldt voor social media, maar ook voor het vakmanschap van Epos, betoogt Henrik Pieter. “Ik kan wel een gerechtje verzinnen, maar ik heb die tijd niet en Epos kan het beter. Zij innoveren voor mij. Ik pas recep­turen hooguit wat aan vanwege de smaak van onze klanten.” Samenwerken, daar gaat het om, vindt ook Pascalle. “Ik geniet al als collega’s bij onze stand staan en tips uit­wisselen. Zo maak je elkaar sterk”, aldus Henrik Pieter. “En dan maar genieten van nog meer tevreden klanten.” 

Wil je meer vis inspiratie? Klik hier

Epos logo klein

Epos specialiteiten
Galvanistraat 20
3861 NJ Nijkerk
+31(0) 33 24 77190
www.epos-specerijen.nl

Altijd op de hoogte blijven?