Arnhemse Visbroertjes hebben slechtste slogan van 2019

Visbroertjes_Zilte Zeemeermin

De Arnhemse Visbroertjes van De Zilte Zeemeermin hebben de Slechtste Slogan van 2019. Hun slogan 'Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin' kreeg de meeste stemmen. De broers Luuk en Wiebe de Haan zijn trots op de winst. 

De Zilte Zeemeermin is een viswinkel, visbar en cateringbedrijf De Zilte Zeemeermin in de Steenstraat in Arnhem. Hier kunnen klanten dagelijks terecht voor verse vis. Van donderdag tot en met zaterdag koken ze de voorraad van de winkel op voor hun gasten. Het assortiment loopt uiteen: van goedkope steenbolk en wijting tot oesters, kabeljauw en zalmfilet. “We willen een goed product bieden voor niet te veel geld”, zei Luuk de Haan in Vismagazine 8-2018.

Ze hebben de slogan niet zelf bedacht. "We gingen vroeger vaak met mijn vader vissen in Friesland en toen stond het daar ergens op de toonbank in een klein viszaakje", vertelt Wiebe de Haan in het NOS Radio 1 Journaal. "Het is me altijd bijgebleven".

'Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin' was een duidelijke winnaar. 24 procent van de stemmen ging naar deze slogan. De nummer twee, het UWV met 'Werken met zinhoud' kreeg 14 procent van de stemmen en de nummer drie, 'Uit onze handen uw tanden' van Steven de Vries Tandtechniek 11 procent. In totaal brachten 3992 stemmers 7055 stemmen uit.

De Slechtste Slogan-verkiezing vond dit jaar voor de achtste keer plaats. De organisatie verzamelt het hele jaar door slechte slogans. Een tienkoppige jury stelt een shortlist samen waarop het publiek dan kan stemmen. Het winnen en genomineerd zijn voor deze slogan zorgt vaak voor veel media aandacht. Eerdere winnaars waren onder andere 'It's de Cock that makes the man' (een modezaak), 'Zit je haircut' (een kapperszaak) en 'Iedere paal gaat erin' (een heibedrijf).

 

Meer weten over de Visbroertjes en hun onderneming De ZIlte Zeemeermin. Begin 2018 bracht Vismagazine een bezoek aan de winkel. Lees het terug in Vismagazine 1-2018

Lees ook
‘Het is leuk om klanten een plezier te doen’

‘Het is leuk om klanten een plezier te doen’

Consumenten weten dit jaar de weg naar de viswinkels en -kramen goed te vinden. Verse producten, kwaliteit, service en voorlichting worden steeds beter gewaardeerd, net als variatie in (bij)gerechten. Vanuit de foodservice wordt de visspecialist op veel manieren ondersteund. Met vandaag groothandel Zeebulon.

Onderscheidend vermogen

Onderscheidend vermogen

Door klanten attent te maken op de ‘Vis van de Maand’ en hen achtergrondinformatie en bereidingsadvies te geven, worden klanten geïnspireerd ook eens wat verder te kijken dan het bekende. Het gratis recept zal de drempel om bijvoorbeeld een keer voor wijting te kiezen nog verder wegnemen.

Consument waardeert vakmanschap

Consument waardeert vakmanschap

Dat voeding gerelateerd is aan onze gezondheid en kwaliteit van leven, is al lang geen nieuws meer. En dat verse producten daar een belangrijke rol in spelen, mogen we ook veronderstellen. Maar waaróm kiezen consumenten steeds vaker voor vers en waar kopen ze die producten het liefst?