Arnhemse Visbroertjes hebben slechtste slogan van 2019

Visbroertjes_Zilte Zeemeermin

De Arnhemse Visbroertjes van De Zilte Zeemeermin hebben de Slechtste Slogan van 2019. Hun slogan 'Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin' kreeg de meeste stemmen. De broers Luuk en Wiebe de Haan zijn trots op de winst. 

De Zilte Zeemeermin is een viswinkel, visbar en cateringbedrijf De Zilte Zeemeermin in de Steenstraat in Arnhem. Hier kunnen klanten dagelijks terecht voor verse vis. Van donderdag tot en met zaterdag koken ze de voorraad van de winkel op voor hun gasten. Het assortiment loopt uiteen: van goedkope steenbolk en wijting tot oesters, kabeljauw en zalmfilet. “We willen een goed product bieden voor niet te veel geld”, zei Luuk de Haan in Vismagazine 8-2018.

Ze hebben de slogan niet zelf bedacht. "We gingen vroeger vaak met mijn vader vissen in Friesland en toen stond het daar ergens op de toonbank in een klein viszaakje", vertelt Wiebe de Haan in het NOS Radio 1 Journaal. "Het is me altijd bijgebleven".

'Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin' was een duidelijke winnaar. 24 procent van de stemmen ging naar deze slogan. De nummer twee, het UWV met 'Werken met zinhoud' kreeg 14 procent van de stemmen en de nummer drie, 'Uit onze handen uw tanden' van Steven de Vries Tandtechniek 11 procent. In totaal brachten 3992 stemmers 7055 stemmen uit.

De Slechtste Slogan-verkiezing vond dit jaar voor de achtste keer plaats. De organisatie verzamelt het hele jaar door slechte slogans. Een tienkoppige jury stelt een shortlist samen waarop het publiek dan kan stemmen. Het winnen en genomineerd zijn voor deze slogan zorgt vaak voor veel media aandacht. Eerdere winnaars waren onder andere 'It's de Cock that makes the man' (een modezaak), 'Zit je haircut' (een kapperszaak) en 'Iedere paal gaat erin' (een heibedrijf).

 

Meer weten over de Visbroertjes en hun onderneming De ZIlte Zeemeermin. Begin 2018 bracht Vismagazine een bezoek aan de winkel. Lees het terug in Vismagazine 1-2018

Lees ook
‘Combi tussen winkel, ondernemer & klant’

‘Combi tussen winkel, ondernemer & klant’

Steeds meer visspecialisten kiezen voor zelfservice. Hier presenteren ze onder meer maaltijdcomponenten en delicatessen. Om alles zoveel mogelijk voor het oog van de klant te bereiden, worden open keukens gerealiseerd en steamers aangeschaft. Hiermee wordt de klantbeleving verder vergroot. Om deze elementen succesvol toe te passen, is De juiste winkelrichting...

Jan van de Krent Visspecialiteiten heeft voorliefde voor kreeft

Jan van de Krent Visspecialiteiten heeft voorliefde voor kreeft

Saskia Remmelink en dochter Janneke runnen in Zutphen Viswinkel ‘Jan van de Krent Visspecialiteiten’. Het assortiment wordt dagelijks aangeleverd door groothandel Dutch Canadian Foodline. Bijzonder is dat aan het roer daarvan de andere helft van het gezin staat: Jan en Teun. Groothandel en winkel zijn fysiek met elkaar verbonden.

Bijna 10 procent meer viswinkels in tien jaar tijd

Bijna 10 procent meer viswinkels in tien jaar tijd

Tussen 2011 en 2021 is het aantal viswinkelbedrijven in Nederland met 9,4 procent toegenomen. Begin 2011 waren er 690, bij de start van 2021 was dit aantal toegenomen tot 755. Middelgrote viswinkelbedrijven namen het sterkst in aantal toe. In de periode 2011-2021 groeide het aantal overigens niet doorlopend, integendeel. Dit blijkt uit een analyse van...