Arnhemse Visbroertjes hebben slechtste slogan van 2019

Visbroertjes_Zilte Zeemeermin

De Arnhemse Visbroertjes van De Zilte Zeemeermin hebben de Slechtste Slogan van 2019. Hun slogan 'Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin' kreeg de meeste stemmen. De broers Luuk en Wiebe de Haan zijn trots op de winst. 

De Zilte Zeemeermin is een viswinkel, visbar en cateringbedrijf De Zilte Zeemeermin in de Steenstraat in Arnhem. Hier kunnen klanten dagelijks terecht voor verse vis. Van donderdag tot en met zaterdag koken ze de voorraad van de winkel op voor hun gasten. Het assortiment loopt uiteen: van goedkope steenbolk en wijting tot oesters, kabeljauw en zalmfilet. “We willen een goed product bieden voor niet te veel geld”, zei Luuk de Haan in Vismagazine 8-2018.

Ze hebben de slogan niet zelf bedacht. "We gingen vroeger vaak met mijn vader vissen in Friesland en toen stond het daar ergens op de toonbank in een klein viszaakje", vertelt Wiebe de Haan in het NOS Radio 1 Journaal. "Het is me altijd bijgebleven".

'Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin' was een duidelijke winnaar. 24 procent van de stemmen ging naar deze slogan. De nummer twee, het UWV met 'Werken met zinhoud' kreeg 14 procent van de stemmen en de nummer drie, 'Uit onze handen uw tanden' van Steven de Vries Tandtechniek 11 procent. In totaal brachten 3992 stemmers 7055 stemmen uit.

De Slechtste Slogan-verkiezing vond dit jaar voor de achtste keer plaats. De organisatie verzamelt het hele jaar door slechte slogans. Een tienkoppige jury stelt een shortlist samen waarop het publiek dan kan stemmen. Het winnen en genomineerd zijn voor deze slogan zorgt vaak voor veel media aandacht. Eerdere winnaars waren onder andere 'It's de Cock that makes the man' (een modezaak), 'Zit je haircut' (een kapperszaak) en 'Iedere paal gaat erin' (een heibedrijf).

 

Meer weten over de Visbroertjes en hun onderneming De ZIlte Zeemeermin. Begin 2018 bracht Vismagazine een bezoek aan de winkel. Lees het terug in Vismagazine 1-2018

Lees ook
Koeltechnisch Buro Midden Nederland: Koel, koeler, koelst

Koeltechnisch Buro Midden Nederland: Koel, koeler, koelst

Wat zijn trends in koeltechniek? Wat kunnen we verwachten met betrekking tot koudemiddelen? Met welke uitdagingen kampt de koelbranche? Bernadet Koops, afgestudeerd koelmonteur en vertegenwoordiger bij familiebedrijf Koops Koeltechnisch Buro Midden Nederland beantwoordt deze vragen.

‘Onderscheiden door dicht bij jezelf te blijven en te doen waar je goed in bent’

‘Onderscheiden door dicht bij jezelf te blijven en te doen waar je goed in bent’

De inrichting van visspeciaalzaken is een anders dan tien jaar geleden. Trends en ontwikkelingen zorgen voor een veranderende kijk op de winkel. Zo is zelfbediening door corona verder toegenomen, en dat lijkt een blijvertje. Vandaag het eerste deel van deze rondvraag met Frans van Erkel van Van Erkel Reclame & Styling.

Dulk Haasnoot Seafood klaar voor de toekomst

Dulk Haasnoot Seafood klaar voor de toekomst

De nieuwe winkel van Dulk Haasnoot Seafood is méér dan een efficiënt verkooppunt. “Wij delen kennis met onze klanten. Want de visdetaillist is de ambassadeur die de verhalen achter onze producten overbrengt aan de eindconsument.”