Arnhemse Visbroertjes hebben slechtste slogan van 2019

Visbroertjes_Zilte Zeemeermin

De Arnhemse Visbroertjes van De Zilte Zeemeermin hebben de Slechtste Slogan van 2019. Hun slogan 'Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin' kreeg de meeste stemmen. De broers Luuk en Wiebe de Haan zijn trots op de winst. 

De Zilte Zeemeermin is een viswinkel, visbar en cateringbedrijf De Zilte Zeemeermin in de Steenstraat in Arnhem. Hier kunnen klanten dagelijks terecht voor verse vis. Van donderdag tot en met zaterdag koken ze de voorraad van de winkel op voor hun gasten. Het assortiment loopt uiteen: van goedkope steenbolk en wijting tot oesters, kabeljauw en zalmfilet. “We willen een goed product bieden voor niet te veel geld”, zei Luuk de Haan in Vismagazine 8-2018.

Ze hebben de slogan niet zelf bedacht. "We gingen vroeger vaak met mijn vader vissen in Friesland en toen stond het daar ergens op de toonbank in een klein viszaakje", vertelt Wiebe de Haan in het NOS Radio 1 Journaal. "Het is me altijd bijgebleven".

'Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin' was een duidelijke winnaar. 24 procent van de stemmen ging naar deze slogan. De nummer twee, het UWV met 'Werken met zinhoud' kreeg 14 procent van de stemmen en de nummer drie, 'Uit onze handen uw tanden' van Steven de Vries Tandtechniek 11 procent. In totaal brachten 3992 stemmers 7055 stemmen uit.

De Slechtste Slogan-verkiezing vond dit jaar voor de achtste keer plaats. De organisatie verzamelt het hele jaar door slechte slogans. Een tienkoppige jury stelt een shortlist samen waarop het publiek dan kan stemmen. Het winnen en genomineerd zijn voor deze slogan zorgt vaak voor veel media aandacht. Eerdere winnaars waren onder andere 'It's de Cock that makes the man' (een modezaak), 'Zit je haircut' (een kapperszaak) en 'Iedere paal gaat erin' (een heibedrijf).

 

Meer weten over de Visbroertjes en hun onderneming De ZIlte Zeemeermin. Begin 2018 bracht Vismagazine een bezoek aan de winkel. Lees het terug in Vismagazine 1-2018

Lees ook
Marketingexpert Paul Moers over kansen in coronatijd

Marketingexpert Paul Moers over kansen in coronatijd

De coronacrisis trekt wereldwijd een spoor van vernieling door de economie. Voor de voedingsbranche heeft het virus echter niet alléén negatieve gevolgen. Sterker nog: retaildeskundige en marketingexpert Paul Moers ziet vooral kansen. “Als je een goed plan hebt, is er altijd iemand bereid een paar duizend euro te investeren.”

Nieuwe naam en koers Enkhuizense viswinkel

Nieuwe naam en koers Enkhuizense viswinkel

Een visspeciaalzaak in hartje Enkhuizen. Dat betekent drukke zomers met veel bootjestoeristen en rustigere winters voor Pascal Feller en Joyce Feller-van Noorden met hun zaak Familie Vis. Ruim een jaar geleden maakten ze de overstap naar een eigen visspeciaalzaak. Pascal werkt al 28 jaar in de vissector, Joyce heeft het vak in rap tempo geleerd. Het...

Metamorfose voor Urker Visspecialisten Baarssen

Metamorfose voor Urker Visspecialisten Baarssen

Slechts drie muren zijn blijven staan. De rest is volledig vernieuwd. De winkel van Urker Visspecialisten Baarssen in Lelystad is grondig onder handen genomen. De verbouwing kostte net iets minder dan een half miljoen euro. Een forse investering, maar daar is het resultaat ook naar.