Arnhemse Visbroertjes hebben slechtste slogan van 2019

Visbroertjes_Zilte Zeemeermin

De Arnhemse Visbroertjes van De Zilte Zeemeermin hebben de Slechtste Slogan van 2019. Hun slogan 'Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin' kreeg de meeste stemmen. De broers Luuk en Wiebe de Haan zijn trots op de winst. 

De Zilte Zeemeermin is een viswinkel, visbar en cateringbedrijf De Zilte Zeemeermin in de Steenstraat in Arnhem. Hier kunnen klanten dagelijks terecht voor verse vis. Van donderdag tot en met zaterdag koken ze de voorraad van de winkel op voor hun gasten. Het assortiment loopt uiteen: van goedkope steenbolk en wijting tot oesters, kabeljauw en zalmfilet. “We willen een goed product bieden voor niet te veel geld”, zei Luuk de Haan in Vismagazine 8-2018.

Ze hebben de slogan niet zelf bedacht. "We gingen vroeger vaak met mijn vader vissen in Friesland en toen stond het daar ergens op de toonbank in een klein viszaakje", vertelt Wiebe de Haan in het NOS Radio 1 Journaal. "Het is me altijd bijgebleven".

'Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin' was een duidelijke winnaar. 24 procent van de stemmen ging naar deze slogan. De nummer twee, het UWV met 'Werken met zinhoud' kreeg 14 procent van de stemmen en de nummer drie, 'Uit onze handen uw tanden' van Steven de Vries Tandtechniek 11 procent. In totaal brachten 3992 stemmers 7055 stemmen uit.

De Slechtste Slogan-verkiezing vond dit jaar voor de achtste keer plaats. De organisatie verzamelt het hele jaar door slechte slogans. Een tienkoppige jury stelt een shortlist samen waarop het publiek dan kan stemmen. Het winnen en genomineerd zijn voor deze slogan zorgt vaak voor veel media aandacht. Eerdere winnaars waren onder andere 'It's de Cock that makes the man' (een modezaak), 'Zit je haircut' (een kapperszaak) en 'Iedere paal gaat erin' (een heibedrijf).

 

Meer weten over de Visbroertjes en hun onderneming De ZIlte Zeemeermin. Begin 2018 bracht Vismagazine een bezoek aan de winkel. Lees het terug in Vismagazine 1-2018

Lees ook
Marketingrapport Viswinkels 2019

Marketingrapport Viswinkels 2019

Het Marketingrapport Viswinkels 2019 biedt een actueel en compleet overzicht van de branchestructuur, het inkoopgedrag, de leveranciers en hun marktpositie, het mediagebruik en de ontwikkelingen in de branche van visspeciaalzaken in Nederland.

Aantal viswinkels stabiel sinds 2016

Aantal viswinkels stabiel sinds 2016

In tien jaar tijd is het aantal viswinkels volgens cijfers van het CBS met 27 procent toegenomen. Sinds het jaar 2016 is het aantal visspeciaalzaken echter gestabiliseerd. De groei van het aantal viswinkels was het sterkst in Zuid-Holland. Procentueel gezien was de toename het sterkst in de provincie Utrecht. Het landelijk gemiddeld aantal inwoners...

Winkelinrichting en productpresentatie in viswinkel: trends

Winkelinrichting en productpresentatie in viswinkel: trends

De populariteit van viswinkels neemt toe. Een bezoekje aan de viswinkel wordt steeds meer een beleving. Natuurlijk kunnen consumenten er nog terecht om even snel een harinkje of bakje kibbeling te halen, maar het is inmiddels veel meer dan dat. We zetten graag de ontwikkelingen op een rijtje, zodat iedere viswinkel op de trends kan inspelen.