VAN VIS in top 3 slechtse slogan van het jaar

12 december 2022 Redactie Vismagazine
Foto: Peter Roek

‘Er vis er een jarig hoera hoera!’ eindigde op derde plaats van de Slechtste Slogan van het Jaar. De slogan van VAN VIS moest het afleggen tegen ‘Maak van uw kruis geen punt, kom naar Het Kruispunt’ en ‘Voetschimmel? Steek je middelteen op’.

De slogan ‘Er vis er een jarig hoera hoera!’ werd bedacht door reclamebureau Bonkend vanwege het eenjarig bestaan van de viswinkel in het Brabantse Nuenen. Een voorbijganger diende de slogan in voor de verkiezing Slechtste Slogan van het Jaar, waar deze op de derde plaats eindigde.

Slechte Slogans

Het landelijke platform SlechteSlogans.nl organiseerde dit jaar voor de elfde keer de online Verkiezing van de Slechtste Slogan. De meeste stemmen gingen naar ‘Maak van uw kruis geen punt, kom naar Het Kruispunt’ van de kliniek uit Heemskerk voor bekkenproblemen. Op de tweede plaats ging naar ‘Voetschimmel? Steek je middelteen op!’ van Mycosan.

Geen nieuws van Vismagazine meer missen? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke maandag het laatste nieuws.

Inschrijven nieuwsbrief

Het is niet de eerste keer dat een versspecialist scoort in deze verkiezing. In 2019 wonnen de Arnhemse Visbroertjes van De Zilte Zeemeermin deze online verkiezing met de slogan ‘Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin’. Vorig jaar won Benny’s Vleesservice met de slogan ‘Mijn ballen wegen 130 gram’.

VAN VIS

Stan van Lieshout startte zo’n twee jaar geleden met van VAN VIS in het Brabantse Nuenen. Het verkoopt veel Noordzeevis. Hij vindt het belangrijk dat de vis die hij verkoopt uit de buurt komt en duurzaam gevangen is. “Ik kies voor duurzame, wilde en gekweekte vis die op verantwoorde manier is gevangen”, vertelde hij in Vismagazine 5-2022.

Altijd op de hoogte blijven?