Arnhemse Visbroertjes hebben slechtste slogan van 2019

Visbroertjes_Zilte Zeemeermin

De Arnhemse Visbroertjes van De Zilte Zeemeermin hebben de Slechtste Slogan van 2019. Hun slogan 'Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin' kreeg de meeste stemmen. De broers Luuk en Wiebe de Haan zijn trots op de winst. 

De Zilte Zeemeermin is een viswinkel, visbar en cateringbedrijf De Zilte Zeemeermin in de Steenstraat in Arnhem. Hier kunnen klanten dagelijks terecht voor verse vis. Van donderdag tot en met zaterdag koken ze de voorraad van de winkel op voor hun gasten. Het assortiment loopt uiteen: van goedkope steenbolk en wijting tot oesters, kabeljauw en zalmfilet. “We willen een goed product bieden voor niet te veel geld”, zei Luuk de Haan in Vismagazine 8-2018.

Ze hebben de slogan niet zelf bedacht. "We gingen vroeger vaak met mijn vader vissen in Friesland en toen stond het daar ergens op de toonbank in een klein viszaakje", vertelt Wiebe de Haan in het NOS Radio 1 Journaal. "Het is me altijd bijgebleven".

'Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin' was een duidelijke winnaar. 24 procent van de stemmen ging naar deze slogan. De nummer twee, het UWV met 'Werken met zinhoud' kreeg 14 procent van de stemmen en de nummer drie, 'Uit onze handen uw tanden' van Steven de Vries Tandtechniek 11 procent. In totaal brachten 3992 stemmers 7055 stemmen uit.

De Slechtste Slogan-verkiezing vond dit jaar voor de achtste keer plaats. De organisatie verzamelt het hele jaar door slechte slogans. Een tienkoppige jury stelt een shortlist samen waarop het publiek dan kan stemmen. Het winnen en genomineerd zijn voor deze slogan zorgt vaak voor veel media aandacht. Eerdere winnaars waren onder andere 'It's de Cock that makes the man' (een modezaak), 'Zit je haircut' (een kapperszaak) en 'Iedere paal gaat erin' (een heibedrijf).

 

Meer weten over de Visbroertjes en hun onderneming De ZIlte Zeemeermin. Begin 2018 bracht Vismagazine een bezoek aan de winkel. Lees het terug in Vismagazine 1-2018

Lees ook
‘Klanten moeten alles kunnen zien’

‘Klanten moeten alles kunnen zien’

Gebakken vis is een vaste waarde bij elke visverkoper. De mogelijkheden van bakovens, de vissoorten, bakproducten en (buitenlandse) recepturen nodigen ook uit tot variatie en creatieve gerechten. Tot genoegen van de consument en het zorgt bovendien voor klantengroei bij de visspecialist. Vandaag het laatste deel van deze rondvraag met Noël Bensi van...

VNV reageert op onderzoek Consumentenbond over informatieverstrekking in vishandel

VNV reageert op onderzoek Consumentenbond over informatieverstrekking in vishandel

De Consumentenbond bracht op 22 februari het nieuws naar buiten dat weinig vishandels zich aan de etiketteringsregels houden. De Vereniging van Nederlandse Visspecialisten (VNV), de brancheorganisatie voor de visdetailhandel, erkent het belang van de informatieverstrekking over de herkomst van vis.

Stan van Lieshout opent winkel in coronatijd

Stan van Lieshout opent winkel in coronatijd

Een viswinkel openen in coronatijd, is dat een grote gok? Niet voor Stan van Lieshout uit het Brabantse Nuenen. Hij is eind vorig jaar zijn eerste eigen zaak gestart: Van Vis in Nuenen “Dit is juist een goede tijd: mensen gaan meer voor de lokale ondernemer.”