Digitaal platform Local Heroes beschermt lokale winkeliers en hun klanten in crisistijd

local heroes

Via een app al je boodschappen afnemen bij lokale ondernemers? Vanaf vandaag kan het in Amsterdam West. Door het coronavirus is de lancering van de app met zes weken vervroegd, aldus Maarten Coumans, oprichter van het bedrijf Local Heroes.

De roep van het kabinet om zo min mogelijk het huis te verlaten en drukke plekken -zoals een markt- te vermijden, zet het bestaansrecht van kleine ondernemingen flink onder druk. Een enkele onderneming is niet opgewassen tegen de grote (digitale) spelers in de markt. Maar samen met 23 andere kleinere ondernemers misschien wel.

Via de app, kan de consument zijn boodschappen veilig en op afstand afnemen, bijvoorbeeld van de lokale bakker en/of visboer. Alle verschillende producten worden aangeboden op een plek, zodat iemand die boodschappen wil inslaan fysiek noch digitaal niet langs verschillende (web)winkels hoeft. Dat bespaart tijd en moeite. De boodschappen worden thuisbezorgd of opgehaald bij een Pick up point. Fysiek contact is niet nodig, zodat zowel de consument als de ondernemer beschermd is tegen besmettingen zoals SARS-CoV-2. Digitalisering biedt Nederland - juist in de tijden van crisis - kansen voor de toekomst.

Foodlog

Lees ook
Jimdo helpt kleine ondernemers met online corona steunpakket

Jimdo helpt kleine ondernemers met online corona steunpakket

Vanwege de coronacrisis stijgt de omzet van webshops. Dit betekent dat veel kleine en lokale winkeliers, zoals de bakker, slager en de visspecialist, een vertaalslag moeten maken naar online. Internetplatform Jimdo wil ondernemers hierbij helpen en stelt daarom een online coronasteunpakket beschikbaar. Hiermee kunnen winkeliers en zelfstandigen snel...

Consument blijft ook na coronacrisis online boodschappen doen

Consument blijft ook na coronacrisis online boodschappen doen

Uit onderzoek van Nielsen blijkt dat een groot deel van de Nederlandse consumenten ook na de coronacrisis online boodschappen blijft doen. Consumenten kopen vooral dranken, verse producten en verpakt voedsel vaker online dan voor de uitbraak van het virus.

De kracht van de versspeciaalzaak in tv-spot

De kracht van de versspeciaalzaak in tv-spot

Zeven versbranche-organisaties brengen gezamenlijk een nieuwe tv-spot met de boodschap 'Vers en met liefde'. De spot toont de kracht van de versspecialist in de buurt. 'Koop lokaal' is – zeker in deze tijd – voor de ondernemers van groot belang.