Dilvis groeit online tijdens coronacrisis

6 juli 2020
Foto: Wikimedia

De coronacrisis is voor veel bedrijven een moeilijke periode. Denk aan minder klanten, minder omzet en ziek personeel. Voor Dilvis betekende de sluiting van de horeca dat de groothandel bijna stil kwam te liggen. Gelukkig had de specialist in vis nog een troef achter de hand, de online webshop.

Dilvis startte in 2011 met de verkoop van vis online aan consumenten via Palingshop.nl. De afgelopen jaren zag Koen Dil de online verkoop al toenemen, maar met de uitbraak van het coronavirus groeide deze snel.

“In de afgelopen jaren zagen we al een groei van het aantal bestellingen via Palingshop.nl", vertelt Dil. "Tijdens de afgelopen maanden steeg het aantal bestellingen online zelfs met bijna 50 procent op jaarbasis. Dat was hard nodig, want helaas daalde onze totale omzet van de groothandel door de coronacrisis met zo’n 70 procent. Onze vis wordt dagelijks gekoeld verzonden door heel Europa, maar helaas kwam alles even stil te liggen. De verkoop aan particulieren via onze winkel in Akersloot en natuurlijk via onze online winkel Palingshop.nl steeg gelukkig significant. We zijn heel blij dat we tien jaar geleden al zijn begonnen met het opzetten van een kanaal voor particuliere online verkoop.”

Nu de horeca weer beperkt is opgestart ziet Dil enige verbetering, maar het zijn onzekere tijden. “De handel is heel voorzichtig weer begonnen, maar het herstel is in sommige delen van Europa vooralsnog fragiel. We focussen ons momenteel daarom vooral op de lokale markt, productuitbreiding en we zijn tevens in volle ontwikkeling met nieuwe online projecten.”

Altijd op de hoogte blijven?