Langs de afgrond - Ralph van Dam

Langs de afgrond

'Als ondernemer kijk je altijd vooruit: ondernemen is focussen op kansen en mogelijkheden. Maar vergeet je rugdekking niet. Leer van dit ongelooflijk spannende verhaal waar elke ondernemer zich in zal herkennen. Ondernemen doe je nooit alleen...' Aldus Willem Overbosch (auteur en oprichter MKBServicedesk.nl) over dit boek van Ralph van Dam.  

Ralph van Dam heeft meermalen een bedrijf opgericht en ook weer van de hand gedaan - al dan niet vrijwillig. Hij werkte met vrienden, met familie, met interne en met externe investeerders. In elk bedrijf heeft hij successen gekend en mooie vruchten geplukt. Maar in iedere onderneming is hij ook belazerd - soms juist door de mensen die het dichtste bij hem stonden. Een zakelijk ingrijpend faillissement blijkt uiteindelijk de grootste gifbeker, die leeg moet tot op de bodem van zijn bestaan. 'Een les in nederigheid', noemt hij die periode, waarin curatoren als roofdieren achter hem aanzaten, hem alles afnamen en met zijn rug tegen de muur dwongen.

Terugkijkend op de ups en downs in zijn ondernemersbestaan realiseert Ralph van Dam zich welke rol hij zelf heeft gespeeld. Uiteindelijk staat of valt een bedrijf toch met de ondernemer aan het roer.

Naast het verhaal van Ralph van Dam bevat dit boek ook verhalen van andere ondernemers zoals René Frijters (Alex, Knab), Arko van Brakel (Semco Style Institute) en Atilay Uslu (Corendon).

Langs de afgrond van Ralph van Dam is verkrijgbaar bij Bazarow, de online boekhandel die meer dan 1,5 miljoen titels binnen 24 uur kan leveren.

Titel: Langs de afgrond  | ISBN: 9789089654052 | Prijs: € 20,-

Dossiers
Lees ook
Super Social - Elja Daae

Super Social - Elja Daae

Veel ondernemers gebruiken social media platforms ‘omdat het moet’. Elja Daae, zelf op allerlei vlakken actief als spreker en adviseur over social media, laat in het boek ‘Super Social. 500+ strategieën, cases en praktische tips voor het zakelijk gebruik van Facebook, Twitter, Pinterest, YouTube, Instagram en Linkedin’ zien op welke manier social media...

Simple Smart BBQ - Julius Jaspers

Simple Smart BBQ - Julius Jaspers

Bij de BBQ-workshops die Julius Jaspers de laatste jaren heeft gegeven, viel hem op dat er nog steeds veel mensen zijn die niet helemaal weten hoe het allemaal werkt rond dat vuur. En dat is helemaal niet erg, vindt Jaspers.

De duurzame vis van Fish Tales in het buitenland

De duurzame vis van Fish Tales in het buitenland

Duurzaamheid staat centraal bij Fish Tales. Het Amsterdamse bedrijf gebruikt alleen 100 procent gecertificeerde vis. Het gaat goed met het bedrijf. In Nederland zijn de producten exclusief te koop bij Albert Heijn en ook in Duitsland gaat het goed. En nu richt Fish Tales zich op de Verenigde Staten.