‘Verwachting van de klant overtreffen’

31 augustus 2022 Lieneke Schuitemaker

Dat koeling een ‘hot topic’ is, blijkt mede uit het feit dat veel koelspecialisten in april aanwezig waren op Seafood Expo Global in Barcelona. Terug in Nederland gingen we op zoek naar trends en tips. Vandaag het eerste deel van deze rondvraag met Dirko den Hertog van Delmo.

“Het familiebedrijf Delmo is totaalleverancier voor de voedingssector. Specialisten kunnen bij ons terecht voor machines, gereedschappen, verpakkingen en alles wat ondernemers nodig hebben voor het runnen van hun winkel en verkoopwagen. Het is ontzettend belangrijk om te luisteren naar het verhaal van klanten en hun vraag. Van daaruit onderzoeken wij hoe wij hen kunnen helpen, zodat hun procescontinuïteit gewaarborgd of zelfs verbeterd wordt. Vanuit onze kennis en ervaring komen wij tot een advies op maat. Bijvoorbeeld voor een koel- of vriesmeubel dat past in hun winkel en werkwijze. Soms is de oplossing geheel anders dan de klant voor ogen had en wij streven ernaar om de verwachting van de klant te overtreffen.”

Efficiënter werken

“We zien verschillende ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid en milieu, tegelijk met de behoefte om stijgende energiekosten te reduceren. Er is vraag naar machines die niet werken op gas, maar op elektriciteit. Hiervoor hebben wij uiteraard verscheidene modellen machines. Wat ook steeds vaker gebeurt, is dat wij machines en apparatuur aanpassen aan de huidige eisen en wensen. Wij merken dat klanten steeds efficiënter willen werken, vanwege de krapte op de arbeidsmarkt. Wij bieden klanten machines of andere oplossingen voor meer arbeidsgemak en efficiëntie, zodat zij sneller kunnen werken met minder mankracht.”

Visondernemer Herman Franken van My Visstek in Werkendam over zijn samenwerking met Delmo: “Ik had al goede ervaringen met Delmo bij mijn vorige werkgever, ook qua machines. Toen ik voor mijzelf begon heb ik ze weer benaderd. Ik wil goede spullen hebben. Het fijne aan onze relatie is, dat je zowel in goede als slechte tijden er bent voor elkaar. Zo ervaar ik het met Delmo. In mijn winkel staan nu onder meer een combi­-steamer en een vacuümmachine. Ook is mijn koelwerkbank door Delmo geleverd. Wat me bevalt aan de koelwerkbank? Hij is compact, vrij stil in koelen en onderhoudsvriendelijk. Het is vreselijk irritant als je werkt met onzekere machines waarmee altijd wat aan de hand is. Dat heb je niet met deze variant. Goede apparatuur en betrouwbare kwaliteit.”

Dit is het laatste deel van de Rondvraag 'Koelen: geen koud kunstje'. Lees hier deel 1 , deel 2 en deel 3 terug. De complete rondvraag staat in Vismagazine 5-2022. Nog geen abonnee? Neem dan een abonnement op Vismagazine en ontvang negen keer per jaar Vismagazine. 

Ja, ik neem een abonnement

Altijd op de hoogte blijven?