Marketingrapport Viswinkels 2019

marketingrapport viswinkels

Het Marketingrapport Viswinkels 2019 biedt een actueel en compleet overzicht van de branchestructuur, het inkoopgedrag, de leveranciers en hun marktpositie, het mediagebruik en de ontwikkelingen in de branche van visspeciaalzaken in Nederland.

De branchestructuur en het oriëntatie- en inkoopgedrag van visspeciaalzaken is helder in beeld gebracht. Voor producent, groothandel en branche gerelateerde organisaties is het van essentieel belang om de doelgroep succesvol te kunnen benaderen. Het onderzoeksrapport is de ideale blauwdruk voor het marketingbeleid van toeleveranciers en branche gerelateerde organisaties. De branchestructuur en financiële kengetallen zijn helder in beeld gebracht. De data-analyse en het onderzoek zijn uitgevoerd onder bedrijven die in het Handelsregister staan ingeschreven onder de SBI-code 4723 (winkels in vis). Daarnaast zijn cijfers van onder meer het CBS verwerkt in de rapportage. Vormen visspeciaalzaken uw doelgroep of bent u op een andere wijze gerelateerd aan de branche van visspecialisten dan is het onderzoeksrapport een absolute aanrader.

Meer weten over het Marketingrapport Viswinkels 2019? Klik dan hier!

Lees ook
Aantal viswinkels stabiel sinds 2016

Aantal viswinkels stabiel sinds 2016

In tien jaar tijd is het aantal viswinkels volgens cijfers van het CBS met 27 procent toegenomen. Sinds het jaar 2016 is het aantal visspeciaalzaken echter gestabiliseerd. De groei van het aantal viswinkels was het sterkst in Zuid-Holland. Procentueel gezien was de toename het sterkst in de provincie Utrecht. Het landelijk gemiddeld aantal inwoners...

Winkelinrichting en productpresentatie in viswinkel: trends

Winkelinrichting en productpresentatie in viswinkel: trends

De populariteit van viswinkels neemt toe. Een bezoekje aan de viswinkel wordt steeds meer een beleving. Natuurlijk kunnen consumenten er nog terecht om even snel een harinkje of bakje kibbeling te halen, maar het is inmiddels veel meer dan dat. We zetten graag de ontwikkelingen op een rijtje, zodat iedere viswinkel op de trends kan inspelen.

‘Samenwerking met supermarkten een supergave kans’

‘Samenwerking met supermarkten een supergave kans’

Hoe leuk is het, als twee jonge visondernemers allebei afkomstig zijn uit een visfamilie en elkaar leerden kennen tijdens een visuitje, samen een bedrijf overnemen? Dat is het verhaal van Reinita en Niels van de Coterlet-Heijnen van viswinkel VIS. in Nootdorp.